Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR wystartowało z ekologiczną inicjatywą „Ad Goes Green”. Jej celem jest zmniejszenie wpływu produkcji filmów reklamowych na środowisko naturalne. Pomysłodawcą projektu jest Klub Producentów Reklamowych. „Ad Goes Green” jest inicjatywą otwartą dla całej branży komunikacji marketingowej – zapowiadają organizatorzy.
Branżowe stowarzyszenie na początek stawia sobie za zadanie zbadanie świadomości ekologicznej uczestników procesu produkcji reklam (chodzi o reklamodawców, agencje reklamowe oraz domy produkcyjne). Pomysłodawcy akcji chcą zainicjować szerszą dyskusję na ten temat w całej branży.
Zdaniem inicjatorów akcji obecnie plany filmów reklamowych są często realizowane bez należytej świadomości ekologicznej i wrażliwości. Siedem domów produkcyjnych działających w ramach KPR chce to zmienić i wpłynąć na modyfikację sposobów powstawania reklam, a także – zmianę modelu funkcjonowania firm w całej branży komunikacji marketingowej.
„Dlaczego jako branża nie podjęliśmy dotąd systemowo tematów ekologicznych? Przecież także i my, prowadząc działalność, wpływamy na środowisko. A nawet więcej – wspierając firmy w ich wzroście, mamy udział w tym, jak robią to inni. Być może świadomość tej zależności nie jest dzisiaj dla naszej branży tak ewidentna. Jednak czy to znaczy, że mamy nie robić nic? Razem z producentami działającymi w KPR uznaliśmy, że wprost przeciwnie. Aby zrobić coś dużego, należy zacząć od małych, ale konkretnych kroków. Należy zacząć od siebie” – wyjaśnia Dariusz Andrian, prezes SAR.
Branża może przyłączyć się do inicjatywy przez udział w anonimowym badaniu, które prowadzone jest na stronie adgoesgreen.org.pl. Jego celem jest sprawdzenie, z czym według uczestników branży komunikacji marketingowej wiążą się takie zmiany. Uzyskane odpowiedzi mają na celu poznanie wyzwań, z jakimi branża musi się zmierzyć, i właściwe planowanie dalszych działań. (mb)