Polscy producenci mebli chcą wziąć wspólnie udział w międzynarodowych targach w High Point (w Stanach Zjednoczonych, w Karolinie Północnej). Projekt Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej Producentów Mebli (OIGPM) kwotą 1 mln zł wspiera Polska Fundacja Narodowa (PFN).
Polskie stoisko ma mieć łączną powierzchnię ponad 300 m2 – ma się tam pojawić oferta polskich firm meblarskich i wystawa krajowego wzornictwa wnętrzarskiego. Na terenie targów postawiona też zostanie instalacja „Urban Crystal” Oskara Zięty, która ma promować zarówno Polskę, jak i rodzimy design. Organizatorzy chcą przeprowadzić także m.in. kampanię w mediach (skierowana ma być do amerykańskich profesjonalistów zajmujących się meblami i designem) i social mediach, a także zorganizować wydarzenie networkingowe.
„To nowy model promocji, który pozwala połączyć potencjał firm z budowaniem wizerunku Polski jako kraju oferującego markowe produkty” – uważa Michał Strzelecki, dyrektor biura Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej Producentów Mebli, która jest współorganizatorem. Marcin Zarzecki, prezes PFN, dodaje: „Tworzenie spójnego wizerunku Polski i najbardziej proeksportowej branży polskiej gospodarki na światowym poziomie, wymaga działania strategicznego o najwyższej jakości, a także kooperacji instytucji. Polskie produkty są polskim sukcesem, o którym trzeba mówić na świecie”.
Polska, z produkcją na poziomie 51 mld zł, zajmuje szóste miejsce na świecie w rankingu producentów mebli. 90 proc. produktów idzie na eksport, 30 proc. z tego odsetka – do samych Stanów Zjednoczonych.
Projekt OIGPM i PFN ma obejmować trzy kolejne targi w High Point – w kwietniu i październiku 2020 roku oraz w kwietniu 2021.
Czytaj też: Polskie meble mają być „smart”
(mp)