LinkedIn naliczył 675 mln zarejestrowanych użytkowników w ostatnim kwartale 2019 roku – poinformował Microsoft, właściciel portalu, w raporcie finansowym opublikowanym na koniec stycznia 2020 roku. Według wyników giganta technologicznego, liczba sesji użytkowników LinkedIna wzrosła o 25 proc., co przełożyło się na „rekordowy” poziom zaangażowania.
Całkowita liczba użytkowników nie oznacza liczby użytkowników aktywnych – przypomina w komentarzu Andrew Hutchinson z socialmediatoday.com. Zauważa jednocześnie, że w listopadzie 2019 roku spółka podała, że z LinkedIna korzysta 660 mln osób.
Według wyników giganta technologicznego, przychód z portalu społecznościowego urósł też o 24 proc., a LinkedIn jest też obecnie dla Microsoftu, obok pakietu Office, źródłem wzrostu w segmencie produktowym określanym jako „Produktywność i procesy biznesowe”.
Spółka zarabia na LinkedInie m.in. dzięki modelom płatnej subskrypcji (serwis udostępnia np. bardziej szczegółową wyszukiwarkę kontaktów), kursom wideo czy sprzedaży reklam. Firma wiąże też rentowność portalu społecznościowego z potrzebami rekrutacyjnymi swoich klientów. Jak podaje w omówieniu ostatniego raportu finansowego Microsoft, „ktoś znajduje pracę na LinkedInie co siedem sekund”.
Spółka kupiła portal społecznościowy w 2016 roku. (mp)