2019 rok był dla Snapchata okresem wzrostów, ale w IV kwartale spółka nie radziła sobie finansowo tak dobrze, jak spodziewali się tego inwestorzy – wynika z ostatniego raportu finansowego Snap Inc.
Z aplikacji korzysta codziennie 218 mln użytkowników (o 8 mln więcej niż kwartał wcześniej i o 32 mln więcej niż w IV kwartale 2018, co stanowi wzrost o 17 proc.). W samej Europie jest ich obecnie 67 mln. Liczba osób włączających Snapchata urosła rokrocznie w krajach Starego Kontynentu i Ameryki Północnej (włącznie z Ameryką Centralną, Meksykiem i Karaibami), kolejno, o 12 i 9 proc.
Liczba dziennie aktywnych użytkowników Snapchata, stan na IV kwartał 2019 roku. Źródło. investor.snap.com
Choć w Ameryce dynamika przyrostu liczby użytkowników jest mniejsza niż w pozostałych regionach świata, to na tym kontynencie Snapchat wciąż zarabia najwięcej. Dzięki każdej osobie korzystającej z aplikacji spółka jest w stanie zarobić średnio 4,42 dol., podczas gdy globalnie – niemal o połowę mniej (2,58 dol.). W Europie jest to 1,37 dol.
Pieniądze z reklam przełożyły się na 561 mln przychodu Snap Inc. w IV kwartale 2019 roku (o 17 proc. więcej niż rok wcześniej). To mniej niż przewidywane przez inwestorów 563 mln – zwraca uwagę cnbc.com. Techcrunch.com dodaje tymczasem, że inna grupa inwestorska spodziewała się 568 mln przychodu. Zawiedzione oczekiwania przełożyły się na 10-procentowy spadek kursu spółki po ogłoszeniu przez nią wyników – czytamy w źródle. Jak dodaje techcrunch.com, Snap Inc. od czasu wejścia na giełdę jeszcze nie osiągnął rentowności.
Wraz z wynikami finansowymi firma podzieliła się kilkoma statystykami. Dla przykładu, przeciętny użytkownik Snapchata korzysta z aplikacji przez 30 minut dziennie. Ilość czasu przeznaczana na oglądanie zakładki „Discover” rośnie tymczasem rokrocznie o 35 proc. Bitmoji Stories, zaprezentowany pod koniec 2018 roku kanał z komiksowymi animacjami, jest oglądany obecnie przez ponad 125 mln użytkowników aplikacji. (mp)