Ponad dwa miliardy – tyle osób korzysta miesięcznie z YouTube’a. Poinformowała o tym Susan Wojcicki, CEO portalu społecznościowego, z okazji jego 15-lecia. W liście opublikowanym na blogu strony podzieliła się opisem kierunku, w jakim chce zmierzać jej firma.
Przede wszystkim planuje pomagać twórcom w rozwoju – czytamy. Wojcicki zwraca uwagę na przedsiębiorczość youtuberów, których kanały stają się dla nich wehikułami do rozwijania biznesu. „W porównaniu do zeszłego roku, liczba twórców zarabiających rocznie pięciocyfrowe kwoty wzrosła o ponad 40 proc.” – pisze CEO YouTube’a, deklarując potem wsparcie dla kontynuacji tego trendu.
Istotna dla portalu ma być też współpraca z przemysłem muzycznym. Wojcicki podkreśla, że YouTube jest dla młodych twórców platformą kontaktu z fanami i – dzięki viralowej popularności niektórych treści – umożliwia powiększanie grona odbiorców w krótkim czasie.
Portal społecznościowy chce też bliżej działać z przemysłem telewizyjnym (rozwijając w USA funkcję YouTube TV) i reklamowym. „Wciąż pracujemy nad narzędziami, które dadzą menedżerom promocji pewność, gdzie i jak ich reklamy są lokowane. Chcemy też zaoferować więcej transparentności i jasności samym twórcom, wskazując im dobre praktyki i rozwijając program monetyzacji” – pisze CEO portalu.
Wojcicki deklaruje, że YouTube nie zapomina też od odbiorcach, którzy szukają w sieci treści edukacyjnych. Platforma planuje więc przeznaczyć 100 mln dol. na rozwój wartościowych treści skierowanych do dzieci. Chce też wciąż dbać o jakość udostępnianych filmów, eliminując mowę nienawiści, ograniczając jej zasięg i wyłączając jej twórcom możliwości zarabiania pieniędzy. (mp)