W pierwszych dniach kwietnia 2020 roku ruszyła akcja „Profilaktyka zachowań w walce z chorobami wirusowymi”. To wspólna inicjatywa Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, Ministerstwa Zdrowia i Głównego Inspektoratu Sanitarnego. Jej celem jest promowanie właściwych nawyków podczas epidemii koronawirusa na świecie. W ramach kampanii powstał spot „Ojciec i syn” – pokazano w nim, jak żyć pod jednym dachem w czasie izolacji.
Premier Mateusz Morawiecki na swoim Facebooku opublikował wideo i napisał: „Pandemia COVID-19 wymaga od nas wszystkich zmiany nawyków życiowych. W tej sytuacji ważne jest nie tylko przestrzeganie procedur sanitarnych, ale również przypominanie sobie nawzajem o zmianie reguł postępowania, choćby w zakresie higieny”.
W spocie wzięli udział aktorzy Stanisław Banasiuk i jego syn Mateusz Banasiuk. W wideo zaprezentowano najważniejsze wskazówki dotyczące postępowania w czasie zagrożenia epidemicznego: „nie dotykaj innych”, „kichaj w łokieć”, „nie wychodź z domu”, „myj ręce przez 30 sekund”. Spot pokazuje, jak odnaleźć się w nowej sytuacji i tłumaczy, jak ważne jest wspieranie innych, szczególnie osób starszych.
Spot jest emitowany w internecie oraz stacjach telewizyjnych: TVP, Polsat, Trwam i Republika. Hashtagi kampanii to: #zostańwdomu #pomagajstarszym #bądźmyrazem #rodzina. (kd)