Facebook informuje, że chce, aby użytkownicy jego serwisów mieli pewność, że korzystają z prawdziwych i sprawdzonych usług oraz wiedzieli, kto stoi za postami, które widzą na swoich kanałach. W związku z tym platforma Zuckerberga planuje wprowadzanie opcji lokalizacyjnych, które mają sprawić, że strony i profile z dużą liczbą odbiorców będą bardziej przejrzyste.
W tym celu poszczególne wpisy o większych zasięgach na Facebooku i Instagramie będą miały udostępnioną także lokalizację, z której zmieszczona została dana treść.
Źródło: about.fb.com
Czytamy, że firma wprowadzała już małe zmiany w tym kierunku. Dotyczyły one podawania kraju, z jakiego pochodzą publikacje znanych stron, a także informacji z instagramowych profili. Źródło podaje, że uaktualniona opcja jest na razie kierowana do amerykańskich odbiorców i może mieć związek z przejrzystością treści w ramach zbliżających się wyborów prezydenckich w USA. (kd)