W maju 2020 roku Facebook poinformował o wprowadzeniu nowych opcji dla reklamodawców. Dzięki nim marki dostaną większą kontrole nad kontekstem, w jakim wyświetlane są ich reklamy.
Dwie nowe funkcje związane są z „białymi listami”. Pierwszą z nich jest biała lista Audience Network – dzięki niej reklamodawcy mogą wybrać, w jakich zewnętrznych aplikacjach należących do sieci Audience Network będą pojawiać się ich treści sponsorowane. Druga to biała lista treści, która umożliwia reklamodawcom przegląd i wybór materiałów wideo, w ramach których na Facebooku mogą wyświetlać się ich reklamy in-stream. Jak zauważa platforma społecznościowa, stworzenie listy „na tak” jest łatwiejsze niż blokowanie stron i aplikacji, ponieważ w Audience Network codziennie pojawiają się nowe podmioty.
Kolejna nowa opcja to raport wyświetleń. Dzięki niemu marki mogą sprawdzić, na jakich stronach Facebooka i aplikacjach należących do sieci Audience Network pojawiły się ich reklamy w ramach danej kampanii. Jak podaje Facebook, dane będą dotyczyły ostatnich 90 dni (informacje będą jednak uaktualniane z opóźnieniem od trzech do pięciu dni).
Ostatnią nowością jest pełniejsza możliwość rezygnacji z publikacji reklam in-stream w transmisjach na żywo, prowadzonych przez zaufanych partnerów serwisu. Do tej pory opcja ta była dostępna jedynie na poziomie kampanii reklamowej – teraz dostępna będzie także dla każdego konta marki.
Nowe narzędzia można znaleźć w zakładce „Kontrola bezpieczeństwa marki” w Business Managerze. (ak)