15 maja 2020 roku ruszyła nowa ogólnopolska kampania Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego (IGHP), która zachęca podróżujących do pobytu w polskich hotelach, podkreślając ich odpowiednie przygotowanie do przyjęcia gości. Akcja prowadzona jest pod hasłem „Drodzy Goście, tęsknimy za Wami!”.
Jak tłumaczy IGHP, po przerwie wywołanej pandemią od 4 maja 2020 roku hotele w Polsce mogą znów przyjmować gości. Czytamy, że hotelarzom zależy na przekonaniu podróżujących, że dołożyli wszelkich starań, aby pobyt w obiektach był bezpieczny. Branża chce także zachęcić do rezerwacji pobytów w hotelach w Polsce. Nowa kampania informacyjna IGHP ma łączyć oba te cele.
„Hotele, które zazwyczaj tętnią życiem, przeżywają teraz trudne chwile. Bez obecności gości tracą swoją tożsamość. Ta sytuacja wywołuje w nas wszystkich wiele emocji. Hotelarze z całego serca pragną powrotu swoich gości i to jest główny przekaz naszej kampanii. Drugim ważnym aspektem, jest bezpieczeństwo i higiena w hotelach, a także troska o zdrowie zarówno naszych gości, jak i obsługi” – mówi Marcin Mączyński, sekretarz generalny IGHP.
Oficjalnie kampania rozpoczęła się 15 maja 2020 roku o godznie 11:00. W tym momencie hotele zaangażowane w akcję umieściły na swoich profilach w mediach społecznościowych wpisy na jej temat oraz plakat, nad którego koncepcją pracował zespół hotelarzy wspólnie z IGHP. Plakaty będzie można również zobaczyć na ulicach największych polskich miast – m.in. na billboardach i przystankach komunikacji miejskiej.
Akcję promuje hashtag #WypocznijBezpiecznie, który zdaniem organizatorów oddaje ideę kampanii. Stworzono także specjalną zakładkę na stronie internetowej IGHP, gdzie zamieszczane są najważniejsze informacje dotyczące zasad bezpiecznego pobytu w hotelach.
„Choć sytuacja, w jakiej znalazła się branża hotelarska, jest dramatyczna, to jednocześnie hotelarze z całego kraju pokazują, że ich praca to nie tylko zawód, ale przede wszystkim pasja wyrażona w empatii, otwartości na drugiego człowieka, chęci do niesienia pomocy. Symboliczne gesty wsparcia w postaci serc z zapalonych świateł pokoi na budynkach hoteli, zapewnianie posiłków i noclegów pracownikom medycznym, przekazywanie środków czystości dla szpitali pokazują, że gościnność jest wpisana w nasze DNA. Za to kocham hotelarstwo. Chcieliśmy dać wyraz tej pasji w kampanii” – mówi Karol Weber, pomysłodawca akcji, hotelarz i autor bloga enjoyyourstay.pl.
Jak przekazuje IGHP, w maju, po zniesieniu części ograniczeń, otworzyło się tylko 10 proc. hoteli, a z szacunków wynika, że powrót do sytuacji sprzed pandemii zajmie jeszcze dużo czasu. Dlatego też IGHP chce wspierać hotelarzy przez różnorodne działania, takie jak kampania zachęcająca gości do odwiedzania obiektów.
Jak poinformowało PRoto.pl IGHP, kampania na billbordach i przystankach komunikacji miejskiej potrwa do 31 maja 2020 roku, ale możliwe jest jej wydłużenie. W mediach społecznościowych plakaty mogą być indywidualnie wykorzystywane przez hotelarzy tak długo, jak będzie to potrzebne. (ak)