sobota, 23 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościDB Schenker wprowadza nowy wizerunek korporacyjny

DB Schenker wprowadza nowy wizerunek korporacyjny

DB Schenker wprowadza nowy branding. Odświeżony wizerunek korporacyjny ma prezentować mocne strony firmy. Dostawca logistyki chce odwoływać się do emocji, a także podkreślać swoje znaczenie i dostępność przez nowy dobór zdjęć i kolorów.

Zmieniona została kolorystyka marketingowa: granatowy, który jest powszechnie stosowany w branży, zostanie ograniczony. Zamiast tego ma być wykorzystany kolor morski „Teal” jako świeży i nowoczesny odcień podstawowy. Jednocześnie używane będą elementy, jak czerwony akcent tzw. „Pulse”, umożliwiające rozpoznawalność i łatwe skojarzenie z marką parasolową DB.

„Zamiast zmieniać logo, zmieniliśmy jego otoczenie. W ten sposób pozostajemy wierni zasadniczym cechom marki, ale nadal możemy wskazać na jej ewolucję. Silniejsze odwołanie do emocji w zewnętrznym wizerunku podkreśla unikalną tożsamość naszej firmy, której do tej pory nie komunikowaliśmy w wystarczającym stopniu” – tłumaczy Rüdiger Vetter, Vice President Global Marketing w DB Schenker.

Zmiany są także widoczne w doborze motywów w materiałach fotograficznych. Nowe zdjęcia prezentują przede wszystkim prawdziwych pracowników DB Schenker – autentycznych „bohaterów logistyki” – informuje firma. Poszczególne kadry są pokazane w naturalnym świetle. Jak wyjaśnia marka, nowy akcent i odejście od obrazów przedstawiających środki transportu zostały przetestowane w ramach kampanii #OurAnwerIsYes.

Marka zmieniła też podejście do wykorzystania logo: będzie bardziej elastyczne, nie jest już wymagane obowiązkowe zastosowanie białego tła. Dotyczy to zarówno nazwy własnej „Schenker”, jak i zintegrowanego logo „DB” Deutsche Bahn AG. Opcjonalna zmiana koloru czcionki na biały zamiast czarnego umożliwia stosowanie znaku również na ciemnym tle. Ograniczone zostało też umieszczanie obowiązkowych elementów w kampaniach i motywach reklamowych, co ma dać więcej miejsca i swobody w zakresie pozycjonowania marki pod kątem wartości.

Oprócz globalnego wprowadzenia nowego wizerunku marka planuje też utworzenie nowego hasła korporacyjnego. (kd)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj