3 czerwca 2020 roku ruszyła nowa kampania Polskiej Grupy Energetycznej (PGE) pod hasłem „Polskie – kupuję to!”. Akcja zachęca Polaków do kupowania krajowych produktów i usług.
PGE powołuje się na wyliczenia firmy audytorsko-doradczej Grant Thorton, z których wynika, że gdyby polscy konsumenci zwiększyli zakupy produktów krajowych o 1 proc. (kosztem towarów importowanych), to w polskiej gospodarce zostawałoby rocznie dodatkowo ok. 6, 6 mld zł.
Jak tłumaczy organizator, kampania narodziła się z inicjatywy pracowników PGE, którzy w czasie pandemii w ramach wolontariatu m.in. wspomagali infolinię NFZ, opiekowali się seniorami czy oddawali krew. Osoby zatrudnione w firmie postanowiły wesprzeć także polskie przedsiębiorstwa, które znalazły się w trudnej sytuacji ekonomicznej, przez polecanie sobie krajowych produktów, usług i miejsc, w których można spędzić urlop. PGE postanowiło zaangażować się w działania pracowników – stworzyło specjalny blog, który ułatwia wymianę opinii i informacji. Ogólnopolska kampania „Polskie – kupuję to!” ma być rozszerzeniem aktywności pracowników poza firmę.
Działania komunikacyjne akcji rozpoczęły się 3 czerwca od kampanii online, na którą składają się m.in. aktywności w mediach społecznościowych, reklama banerowa i spoty na platformach VOD. 8 czerwca wystartowała z kolei kampania telewizyjna.
W spocie promocyjnym pokazano klientkę sklepu, która ogląda dostępny asortyment i wybiera produkty polskiego pochodzenia.
Dodatkowymi elementami kampanii, które zaangażują odbiorców, mają być stworzona specjalnie strona internetowa – polskiekupujetp.pl – oraz fanpage na Facebooku. Powstał również hashtag akcji #PolskieKupujęTo!.
Za kreację i logo kampanii odpowiada agencja Time4, spoty zostały wyprodukowane przez Film Image. Akcja odbywa się pod honorowym patronatem Ministra Aktywów Państwowych. (ak)