sobota, 16 listopada, 2024
Strona głównaAktualności„Kraków.Nieodkryty” – miasto rusza z nową kampanią promocyjną

„Kraków.Nieodkryty” – miasto rusza z nową kampanią promocyjną

Rozpoczyna się ogólnopolska kampania „Kraków.Nieodkryty”. Jej celem jest zachęcenie turystów do odwiedzania Krakowa i odkrywania go na nowo. Akcję organizuje Wydział Komunikacji Społecznej Urzędu Miasta Krakowa we współpracy z Małopolską Organizacją Turystyczną.

Polska Organizacja Turystyczna w kwietniu 2020 roku przeprowadziła badanie, z którego wynika, że 87 proc. osób planujących wakacje spędzi je w Polsce. Turyści zadeklarowali, że szukają przede wszystkim miast, w których znajdą nocleg na wysokim poziomie, będą mogli podziwiać zabytki, przyrodę i uczestniczyć w atrakcyjnych wydarzeniach kulturalnych.

„To dla Krakowa idealna okazja, aby pochwalić się nie tylko tym, z czego słynie, ale i zupełnie nieoczywistym obliczem miasta, bo to nasz niezaprzeczalny atut. Magiczna atmosfera naszego miasta przyciąga turystów jak magnes. Tym razem będziemy zachęcać turystów, aby porzucili utarte szlaki i znane przewodniki i przeszli, przejechali, przepłynęli miasto i spojrzeli na nie z niecodziennej perspektywy” – mówi prezydent Krakowa, Jacek Majchrowski.

W ramach działań podczas kampanii trwającej do lipca 2020 roku w największych miastach w Polsce – Trójmieście, Wrocławiu, Poznaniu, Łodzi, Szczecinie i Warszawie – pojawią się wielkoformatowe reklamy promujące Kraków. Oprócz tego zaplanowano też spoty reklamowe w telewizji, w kanałach podróżniczych oraz naukowych. Zaproszenia do miasta zostaną opublikowane również w lifestylowych czasopismach kobiecych oraz w internecie – w formie spotów na YouTubie, a także relacji na Instagramie i Facebooku.

Dodatkowo miasto wspólnie z ogólnopolskim rozgłośniami radiowymi przygotowało konkursy, w których nagrodami będą vouchery na bezpłatne zakwaterowanie w hotelach z wyżywieniem, a także darmowe zwiedzanie miejskich atrakcji. Turyści, którzy nie otrzymają takiego vouchera, będą mogli uzyskać Kartę Turysty, uprawniającą do rabatów w restauracjach, hotelach i innych podmiotach, które przystąpiły do programu.

Dopełnieniem działań ma być strona internetowa z katalogiem najbardziej klimatycznych i rozpoznawalnych miejsc w Krakowie, stworzonym w większości przez przez mieszkańców miasta i turystów. (kd)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj