Facebook udostępnia możliwość tworzenia płatnych wydarzeń online w serwisie. Jak informuje platforma, opcja ta ma pozwolić małym firmom czy twórcom na organizowanie spotkań, ustalanie ich cen, promocję, pobieranie opłat i organizację w jednym miejscu.
Źródło: about.fb.com
Wydarzenia mogą być organizowane w narzędziu Facebook Live, aby dotrzeć do szerokiego grona odbiorców, ale są też prowadzone testy płatnych spotkań w Messenger Rooms, aby zapewnić również bardziej osobiste kontakty.
Czytamy również, że wprowadzenie tej opcji ma związek z m.in. ostatnim raportem, przygotowanym przez Facebooka, OECD (Organizację Współpracy Gospodarczej i Rozwoju – przyp. red.) i Bank Światowy, który wykazał, że nadal najpowszechniejszym wyzwaniem dla małych i średnich firm są problemy finansowe związane z pandemią koronawirusa.
Czytaj więcej: Facebook sprawdził, jak na małe i średnie firmy wpłynęła pandemia
Facebook, aby pomóc tym organizacjom, nie chce pobierać od twórców żadnych opłat w związku z opcją nowych wydarzeń przez co najmniej następny rok. Jak czytamy jednak, procent ceny udziału w wydarzeniu przekazywany organizatorowi zależy od metody, za pomocą której goście zakupią dostęp. W przypadku zakupów za pośrednictwem przeglądarki twórca otrzyma 100 proc. wpłaconej kwoty, jednak jeśli taki zakup będzie dokonywany przez urządzenie mobilne, organizator otrzyma 70 proc. kwoty, ponieważ właściciele aplikacji (Apple w przypadku urządzeń z iOS i Google przypadku urządzeń z Androidem) potrącają 30 proc. z takich wpłat.
Obecnie tworzenie płatnych wydarzeń ze stron Facebooka jest dostępne w 20 krajach na całym świecie.
Serwis informuje też, że w związku ze społecznym dystansem zanotował dwukrotny wzrost transmisji na żywo prowadzonych przez strony w porównaniu z 2019 rokiem.
Czytaj też: Dlaczego wszyscy robią teraz live’y?
(kd)