We wrześniu 2020 roku marka Avon poinformowała o zmianie identyfikacji wizualnej i wprowadzeniu nowej strategii komunikacyjnej. Rebranding przeprowadzono przy okazji 134 rocznicy wejścia firmy na rynek. Zmiany komunikowane są przy okazji nowej kampanii „Watch me now”.
Jak informuje marka, zmiany wizualne mają lepiej odzwierciedlać dzisiejszy charakter Avonu i przedstawiać brand kosmetyczny jako „innowacyjny, odważny i otwarty”, skierowany do wszystkich kobiet. Nowy logotyp nawiązuje do znaku firmy z lat trzydziestych – dodano do niego jednak nowoczesny gradient kolorów. Jak tłumaczy marka, nowa identyfikacja wizualna jest odważniejsza, ale też kobieca. Odmienione logo ma czcionkę o większej gramaturze niż poprzedni logotyp, ale z zachowaniem krzywych i miękkich krawędzi, które odzwierciedlają misję Avon – czyli wsparcie kobiet. Znak ma także mniej symetrii, co ma sprawiać wrażenie, że wyszło spod ludzkiej ręki, a nie komputera. Dodatkowo dzięki temu, że cięcia w kształcie litery A w A, V i N tworzą kształty, które przenikają się wzajemnie, wizerunek marki ma być spójny i rozpoznawalny we wszystkich punktach styku. Gradient kolorów jest zbudowany na podstawie kształtów kobiecej twarzy (jej kości policzkowej, linii brwi i szczęki) oraz przedstawia transformację – ewoluuje, tak jak marka.
Stare logo
Nowe logo
„Kampania »Watch me now« to początek nowego rozdziału dla marki. To zebranie 134 lat wiedzy na temat relacji społecznych oraz demokratyzacji piękna i zastosowanie jej w dzisiejszym kontekście. Chcemy pokazać całemu światu moc naszych ludzi, aktywizmu i produktów. Chcemy pokazać, jaki naprawdę jest Avon” – mówi Agnieszka Isa, dyrektor generalna Avon Cosmetics Polska.
Nowa kampania i strategia marki mają być celebracją obecności jej na rynku od 134 lat. Jak tłumaczy firma, jest to ukłon w stronę ludzi, którzy zaangażowani są we wszystkie działania, oraz świętowanie wielu lat dbania o zdrowie i bezpieczeństwo kobiet – marka prowadzi kampanie społeczne takie jak „Avon Kontra Rak Piersi” i „Avon Kontra Przemoc”. Firma przekazuje, że dalej będzie zabierać głos w ważnych tematach społecznych, planuje wprowadzać jeszcze więcej innowacji produktowych i zachęcać do aktywizmu. Cel kampanii jest długoterminowy – to ewolucja poprzedniej wizji marki, która kładła nacisk na sprzedaż opartą o bezpośrednie relacje. W ramach prowadzonych działań stworzono spot promocyjny, który dostępny jest na kanale marki na YouTubie.
Nowa identyfikacja wizualna jest już widoczna na produktach i w katalogach Avonu. (ak)
Zdjęcie główne: youtube.com – Avon Polska