W połowie września 2020 roku Facebook poinformował o utworzeniu Facebook Business Suite. Jak tłumaczy, jest to nowa platforma, która pomoże firmom oszczędzać czas przez zarządzanie Facebookiem i Instagramem w jednym miejscu.
Strona umożliwia publikowanie w jednym miejscu postów w obu portalach oraz sprawdzanie wiadomości, jakie firma otrzymuje zarówno na Facebooku, jak i Instagramie. Czytamy, że na platformie będzie można także zarządzać powiadomieniami i alertami oraz analizować statystyki, aby w przyszłości lepiej docierać do odbiorców.
Początkowo Facebook Business Suite będzie dostępne jedynie dla małych firm z całego świata. Portal społecznościowy zapowiada jednak, że w 2021 roku możliwość korzystania z niego otrzymają także większe biznesy.
Przy tej okazji Facebook poinformował również o wynikach swoich kolejnych badań dotyczących małych firm. Jak czytamy, z globalnego raportu przygotowanego we współpracy z Bankiem Światowym i Organizacją Współpracy Gospodarczej i Rozwoju wynika, że małe przedsiębiorstwa, których sprzedaż w ponad 25 proc. pochodzi z internetu, częściej osiągają lepsze wyniki i rzadziej zmniejszają liczbę pracowników w porównaniu z rokiem poprzednim.
Czytaj także: Facebook sprawdził, jak na małe i średnie firmy wpłynęła pandemia
Portal społecznościowy podał także niektóre wyniki z badania przygotowanego wspólnie z Deloitte, dotyczącego wpływu koronawirusa na zachowania konsumentów. Czytamy, że prawie połowa ankietowanych przyznała, że od wybuchu epidemii wydaje więcej pieniędzy w internecie, a 40 proc. badanych częściej korzysta z mediów społecznościowych i wiadomości online, aby zdobyć rekomendacje o produktach i firmach. 31 proc. pytanych osób wskazało również, że po zakończeniu pandemii częściej będzie kupować produkty od małych lokalnych firm.
Czytaj także: Facebook publikuje raport na temat wpływu COVID-19 na małe firmy
(ak)