Z początkiem września 2020 roku wystartowała kampania „Małopolska. Poznajmy się”, której organizatorami są Województwo Małopolskie i Małopolska Organizacja Turystyczna. Celem akcji jest zachęcenie mieszkańców Polski do odwiedzin województwa pod kątem turystycznym oraz ukazanie regionu jako idealnego miejsca do wypoczynku w duchu „slow” – czyli uważnego podróżowania bez pośpiechu. Działania mają także podkreślać bezpieczeństwo – Małopolska jest krajowym liderem pod względem obiektów posiadających certyfikat Polskiej Organizacji Turystycznej „Obiekt bezpieczny higienicznie”.
Czytaj więcej: „Obiekt bezpieczny higienicznie”. POT startuje z akcją dotyczącą bezpieczeństwa obiektów noclegowych
Jak tłumaczą organizatorzy, akcja wyróżnia się na tle innych dzięki lokalnym ambasadorom. Są nimi mieszkańcy regionu: Anna, przewodnik po Jurze i Ojcowskim Parku Narodowym, rodzina Mazurków, kolarka górska Anna, znawcy kulinariów Maja i Bartosz oraz Jan Sabała, przewodnik tatrzański i edukator ekologiczny. Kampanię tworzą także internauci, którzy mogą dodawać swoje rekomendacje nieoczywistych miejsc na specjalnie przygotowanym do tego formularzu na stronie poznajmysie.malopolska.pl.
W ramach kampanii powstała prywatna grupa na Facebooku „Małopolska branża turystyczna – poznajmy się!”. W opisie autorzy zachęcają mieszkańców Małopolski do podzielenia się swoimi osiągnięciami, pomysłami i ofertami – najlepsze z nich mają być potem zaprezentowane całej Polsce. Stworzono także materiały wideo – spot promocyjny, wideosondy z rekomendacjami mieszkańców dotyczących urokliwych miejsc oraz reportaże, w których ambasadorzy akcji pokazują „swoją Małopolskę”.
Dodatkowo powstał też landing page, na którym ambasadorzy rekomendują ciekawe miejsca, a internauci mogą zamieszczać swoje propozycje. Komunikacja w mediach społecznościowych ma być prowadzona regularnie.
Za strategię, koncept i kreację kampanii odpowiada White Octopus. Jacek Budzikowski, prezes, wskazuje, że przed firmą podstawiono „niełatwe, ale fascynujące zadanie” – pokazanie znanego regionu od innej strony. „W tle jako kontekst przewijała się pandemia i obostrzenia z nią związane. Pomyśleliśmy, że nie ma lepszych osób, które mogą zarekomendować mniej znane miejsca regionu, niż mieszkańcy. I nie myśleliśmy o celebrytach czy uznanych sportowcach. Postawiliśmy na autentycznych lokalnych pasjonatów, którzy są najlepszymi ambasadorami Małopolski. Wszystko pod hasłem przewodnim LOKALNI POLECAJĄ. Nie pomyliliśmy się. Grupa osób, którą zaangażowaliśmy do projektu codziennie pokazuje nam i naszym odbiorcom nowe, zaskakujące oblicza Małopolski” – dodaje Budzikowski.
Działaniami public relations zajmuje się LoveBrands Relations. Agencja zrealizowała konferencję prasową „Dobre praktyki Małopolski” na rzecz wspierania turystyki nie tylko w sezonie wakacyjnym oraz przeprowadziła badanie opinii wśród przedstawicieli regionalnej branży turystycznej. Odpowiada również za komunikaty PR dotyczące kampanii. Za dobór i zakup mediów odpowiada dom mediowy Mastermind Media.
Kampania potrwa do końca 2020 roku. (ak)