Instagram zmienia wygląd strony głównej. 12 listopada 2020 roku serwis społecznościowy poinformował o dodaniu dwóch nowych przycisków, dzięki którym będzie można przejść do Reels oraz zakupów.
Źródło: about.fb.com
Reels oficjalnie pojawiło się na Instagramie w sierpniu 2020 roku. Ma to być nowy sposób tworzenia krótkich (15-sekundowych) nagrań z wykorzystaniem dźwięku, efektów i nowych narzędzi – pod tym względem opcja przypomina TikToka. Jak przekazuje teraz portal społecznościowy, obecnie Reels jest rozwijane, aby stać się miejscem, w którym użytkownicy mogą dzielić się ze światem swoimi kreatywnymi pomysłami oraz zdobyć szansę na wybicie się i zdobycie własnej publiczności.
Czytaj także: Po co nam TikTok na Instagramie? O wprowadzeniu Reels słów kilka
Z kolei zakładka Shop – oprócz podstawowej funkcji robienia zakupów online i wspierania marek – ma ułatwić m.in. czerpanie inspiracji od ulubionych twórców oraz dostęp do spersonalizowanych rekomendacji.
Czytaj także: Instagram chce pomóc większej liczbie firm i twórców sprzedawać w serwisie
Dlaczego portal społecznościowy zdecydował się na zmiany? Instagram tłumaczy, że w swojej działalności skupia się na młodych ludziach i twórcach, ponieważ to oni wyznaczają trendy – zauważa przy tym, że obie te grupy szybko zmieniają sposób, w jaki korzystają z serwisu. W roku 2020 roku, w wyniku pandemii i lockdownu wprowadzonego w znacznej części świata, portal zaobserwował rosnącą popularność krótkich, zabawnych filmów oraz większe zainteresowanie zakupami online – Instagram zwraca też uwagę, że wielu młodych internautów szuka u swoich ulubionych twórców rekomendacji dotyczących wartych zakupienia produktów.
Czytaj także: Instagram udziela wskazówek na temat sprzedaży w aplikacji
Oba przyciski pojawią się na belce znajdującej się na dole ekranu pomiędzy ikonami przenoszącymi do zakładki Odkrywaj i własnego profilu.
Źródło: about.fb.com
(ak)
Zdjęcie główne: about.fb.com