14 listopada 2020 roku rozpoczęła się 20. edycja Szlachetnej Paczki. Główna idea komunikacji tegorocznej kampanii koncentruje się na pytaniu: „Czym jest szczęście?”.
Organizatorzy akcji zaznaczają, że „fundamentem dla hasła” stały się historie potrzebujących pokazujące, że „to, co dla wielu z nas jest w zasięgu ręki, dla innych może być szczytem pragnień, definicją pełnego szczęścia”.
„Wszystkie nasze działania sprowadzają się do jednego: żeby nikt, kto potrzebuje pomocy, nie został sam” – mówi Konrad Kruczkowski, dyrektor ds. komunikacji w Stowarzyszeniu WIOSNA. „Żeby to było możliwe, musimy o Szlachetnej Paczce mówić światu. Skutecznie, a więc tak, żeby świat nie tyko słyszał, ale reagował” – dodaje.
Dowiadujemy się, że w ramach działań na stronie internetowej Szlachetnej Paczki pojawiły się historie wielu rodzin z całej Polski, „które w tym wyjątkowo trudnym roku potrzebują wsparcia bardziej niż kiedykolwiek”. Dodatkowo podczas zorganizowanego live’a na Facebooku zaprezentowany został też kampanijny spot w trzech wariantach – każdy z innym zakończeniem. Filmy są emitowane m.in. w kanałach socialmediowych Szlachetnej Paczki i partnerów oraz na antenie TVN, w Playerze TVN i na Onecie.
Oficjalne otwarcie bazy rodzin Szlachetnej Paczki miało miejsce na Facebooku również podczas live’ów, w czasie których dziennikarz Jarosław Kuźniar rozmawiał o szczęściu i mądrej pomocy m.in. z polską kucharką Anną Starmach, reporterką Katarzyną Boni, grupą ratowników górskich GOPR czy wolontariuszami i darczyńcami Szlachetnej Paczki.
Akcji towarzyszy też Inicjatywa #LudzieNieLiczby, czyli cykl reportaży, których bohaterami są beneficjenci Paczki szczególnie dotknięci skutkami pandemii COVID-19, który pojawił się 21 listopada w Onecie.
Działania wspierają też m.in. platformy Allegro oraz InPost. W ramach wspólnej akcji „Każda paczka może być szlachetna” od 14 listopada do 31 grudnia 2020 roku każdy, kto zrobi zakupy w Allegro lub wybierze Paczkomaty InPost jako sposób dostawy zakupów w sieci, wesprze potrzebujących ze Szlachetnej Paczki.
Organizatorzy przypominają, że w zeszłorocznej edycji udało się pomóc ponad 14,5 tys. rodzin. Wtedy to paczki przygotowywało ponad pół miliona darczyńców, a do potrzebujących trafiła pomoc o łącznej wartości prawie 46 mln zł.
Zakończenie akcji planowane jest w dniach 12-13 grudnia 2020 roku, kiedy to do rodzin trafią paczki darczyńców, natomiast działania w ramach kampanii komunikacyjnej zamkną się około 20 grudnia 2020 roku, kiedy opublikowane będą wyniki tegorocznej Szlachetnej Paczki. (kd)