17 listopada 2020 roku Instagram poinformował, że wszyscy użytkownicy będą mieli dostęp do zakładki „Guides” (z ang. „Przewodniki”). Jest to miejsce, w którym odkrywać można nowe rekomendacje i wskazówki pochodzące od ulubionych twórców, osób publicznych, marek czy organizacji.
Czytaj także: Instagram udostępnia nową zakładkę z poradami i rekomendacjami od twórców
O wprowadzeniu tej zakładki portal społecznościowy poinformował w maju 2020 roku. Jak przekazuje Instagram, rozpoczęto wtedy współpracę z ekspertami i twórcami, aby stworzyć wskazówki dotyczące dobrego samopoczucia. Początkowo poruszona tematyka wynikała z problemów, z jakimi zmaga się wiele osób z powodu pandemii COVID-19 – omawiano m.in., jak utrzymywać kontakty z innymi oraz radzić sobie z lękiem. Czytamy, że serwis otrzymał prośby od swojej społeczności o zwiększenie dostępności „Guides”, dlatego też zdecydował się na udostępnienie ich wszystkim użytkownikom.
Źródło: about.instagram.com
„Twórcy rozwijają kulturę i są doskonałym źródłem inspiracji dla społeczności Instagrama – niezależnie od tego, czy szuka się najnowszych trendów, czy też chce się zapoznać z nowym tematem lub miejscem” – przekazuje Instagram.
Jak przekazywano w maju 2020 roku, zakładkę można znaleźć na profilach pomiędzy sekcją z publikowanymi zdjęciami a sekcją z postami z oznaczeniami. Teraz Instagram informuje, że przewodniki będzie można udostępniać na Stories i w wiadomościach prywatnych. Rekomendacje dotyczące produktów będą mogły pojawiać się także w zakładce Shops, która pozwala na robienie zakupów bezpośrednio w aplikacji – dzięki temu użytkownicy mają mieć możliwość odkrywania kont osób, których jeszcze nie obserwują.
Czytaj także: Instagram udziela wskazówek na temat sprzedaży w aplikacji
(ak)