8 stycznia 2021 roku Sąd Okręgowy w Krakowie wydał wyrok zakazujący FoodCare wytwarzania, wprowadzania do obrotu i reklamy napojów NGINE (również pod oznaczeniami „N-GINE”, „N’GINE”), których opakowania upodobniono do opakowań marki TIGER.
Dowiadujemy się, że orzeczono o „dopuszczeniu się czynów nieuczciwej konkurencji, posługując się wprowadzającym w błąd opakowaniem napoju NGINE oraz naruszeniu dobrych obyczajów w obrocie gospodarczym oraz interesie konkurencyjnym przedsiębiorcy”. Oprócz tego FoodCare „ma opublikować przeprosiny w dwóch dziennikach prasowych na rzecz konsumentów i dystrybutora napojów energetyzujących TIGER za dopuszczenie się czynów nieuczciwej konkurencji”.
Czytamy, że sprawa toczyła się drogą sądową od jesieni 2018 roku i dotyczyła działań spółki FoodCare, która wytwarzała i wprowadzała na rynek napoje w opakowaniach, które znacząco przypominały produkt firmy TIGER.
Dalej dowiadujemy się, że sąd ocenił, że takie podobieństwo „rodzi ryzyko skojarzenia produktów ze sobą, konfuzji wśród konsumentów oraz »zlania« się obu produktów na półkach”. Wyrok Sądu jest nieprawomocny.
„Firma FoodCare w naszej ocenie świadomie upodabniała opakowania napoju NGINE do opakowania rozpoznawalnej i renomowanej marki TIGER, a co za tym idzie, korzystała z dorobku naszej firmy” – zaznacza Magdalena Rohde-Krempa, dyrektor generalny Business Unit Beverages Grupy Maspex. (kd)