sobota, 23 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościWarner Bros. zmienia logo

Warner Bros. zmienia logo

Przedsiębiorstwo mediowe Warner Bros. ma nowe logo. Za stworzenie znaku odpowiada firma Pentagram. Jak czytamy na stronie pentagram.com, logo czerpie z dziedzictwa firmy i pozycjonuje ją na przyszłość – w 2023 roku Warner Bros. obchodzić będzie stulecie istnienia.

Jak czytamy, podczas prac nad stworzeniem nowego znaku, w ramach badań zespół firmy Pentagram odwiedził siedzibę Warner Bros. w Burbank i studio Commisary, aby „poczuć historię” firmy. W nowym logo uwzględniono jednak także rozwój wytwórni, która chciała przeanalizować swoją rolę w branży na kolejne sto lat ze względu na rozwój nowych technologii i streamingu.

Źródło: pentagram.com

W nowym znaku odnowiona została „kultowa tarcza” Warner Bros., która została wprowadzona w 1993 roku – czytamy, że była ona zbyt szczegółowa i trudna w użyciu w treściach cyfrowych. Obecnie tarcza ma być bardziej „funkcjonalna”. W zaktualizowanym logo przywrócono monogram w nowocześniejszej formie – liter mają być ułożone tak, by wyglądały na wykonane jednym gestem, co podkreślać ma ich połączenie – oraz zaktualizowano kolor niebieski, który został rozjaśniony do „bardziej współczesnego odcienia”.

Czytamy, że logo zostało zoptymalizowane do wykorzystywania w różnych platformach i skalach – od małych znaków w treściach cyfrowych po duże instalacje, takie jak kultowa wieża ciśnień w studiu Warner Bros. Znak może być także dostosowywany do momentów otwarcia i zamknięcia poszczególnych filmów czy programów oraz może służyć jako „okno” do zdjęć promocyjnych – wtedy fotografie umieszczane są w „ramce” o kształcie logo.

wieża

biuro

Źródło: pentagram.com

W projekcie odświeżono również font Warner Bros. Condensed Bold. Krój pisma ma mieć charakterystyczny dla firmy wygląd i styl oraz skondensowane litery, które odnoszą się do wydłużonego monogramu w logo. Font ma być podobny do „przerysowanego logo” – nawiązywać do historii Warner Bros., ale także ma być „czysty, nowoczesny i ponadczasowy”.

litery

Źródło: pentagram.com

Pentagram zaprezentował na swojej stronie internetowej zdjęcia, z których wynika, że nowe logo pojawi się także na wizytówkach oraz gadżetach firmowych, takich jak długopisy czy teczki.

gadżety

Źródło: pentagram.com

Podczas prac nad projektem Pentagram blisko współpracował z zespołem Warner Bros., kierowanym przez Dee Dee Myers, Executive Vice President, Worldwide Corporate Communications and Public Affairs, Barrym Ziehlem, Senior Vice President, Public Affairs and Strategic Initiatives, oraz Katie Kotchką, Vice President for Strategic Communications, a także „radą marki”, w skład której wchodzą przedstawiciele całej firmy – m.in. Lisa Gregorian, President and Chief Marketing Officer for Warner Bros. Television Group, i Blair Rich, President, Worldwide Marketing for Warner Bros. Pictures Group and Warner Bros. Home Entertainment. (ak)

Zdjęcie główne: pentagram.com

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj