piątek, 20 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościPinterest podejmuje nowe działania dotyczące dobrego samopoczucia emocjonalnego

Pinterest podejmuje nowe działania dotyczące dobrego samopoczucia emocjonalnego

27 stycznia 2021 roku Pinterest ogłosił, że rozszerza swoje działania dotyczące dobrego samopoczucia emocjonalnego m.in. pracowników serwisu. Portal społecznościowy zatrudnił też nową osobę na stanowisko Head of Social Impact and Philanthropy.

Jak czytamy na stronie newsroom.pinterest.com, dobre samopoczucie emocjonalne jest warunkiem udanego życia. Portal już w przeszłości podejmował działania związane z dobrym samopoczuciem – m.in. pomagał użytkownikom radzić sobie z depresją.

Czytaj więcej: Pinterest będzie pomagać w radzeniu sobie z depresją

Teraz, by stać się „bardziej pozytywnym zakątkiem internetu”, Pinterest zdecydował się na utworzenie działu Social Impact and Philanthropy, który będzie koncentrować się na polepszaniu dobrego samopoczucia emocjonalnego „offline” i w tym celu podejmuje trzy działania.

Pierwszym z nich jest rozszerzenie wolontariatu pracowniczego. Jak czytamy, Pinterest zapewni pracownikom pięć dodatkowych dni wolnych w każdym roku, aby ci mogli wspierać działania obywatelskie i społeczne.

Kolejne działanie dotyczy darowizn. Czytamy, że portal społecznościowy zwiększa swój program przekazywania funduszy dla zakwalifikowanych organizacji non-profit – pracownicy każdego roku będą mogli przekazać do tysiąca dolarów na rzecz organizacji charytatywnych, a Pinterest będzie podwajać każdego przekazanego dolara.

Czytamy, że Pinterest rozszerza także swój program filantropijny. W 2021 roku serwis przekaże 250 tys. akcji (obecnie wycenianych na ok. 17 mln dol.) w formie dotacji. Głównym celem przekazywanych grantów ma być obszar samopoczucia emocjonalnego, w tym zwiększanie świadomości na ten temat, zmniejszanie stygmatyzacji czy wspieranie innowacji w tej dziedzinie. Pinterest przekazuje, że w ramach programu uwzględniono także rezerwę na pilne i niespodziewane wyzwania, takie jak pandemia COVID-19.

Na czele nowego działu stanął Ari Simon, który objął stanowisko Head of Social Impact and Philanthropy. „W naszym podejściu do wpływu społecznego i filantropii kierujemy się przekonaniem, że ta praca nie jest oddzielona od naszej tożsamości jako firmy, ale jest raczej podstawą naszej marki, naszej tożsamości i naszej długoterminowej wizji” – komentuje Ari Simon.

Ari Simon

Ari Simon. Źródło: newsroom.pinterest.com

Przed dołączeniem do Pinteresta, Simon przez siedem lat był wiceprezesem i głównym dyrektorem ds. programów i strategii w The Kresge Foundation – kierował działaniami fundacji w zakresie przyznawania grantów i kierował jej funduszem, skupiającym się na ochronie praw obywatelskich, promowaniu równości rasowej i zapewnianiu stabilności demokracji. Wcześniej przez pięć lat związany był z McKinsey & Company, gdzie zajmował się innowacjami społecznymi, rozwojem gospodarczym i zdrowiem publicznym. W przeszłości był także m.in. autorem i redaktorem jednego z raportów NASA na temat zniszczenia promu kosmicznego Columbia, a także programu ONZ „Oil-for-Food”. Jest absolwentem Harvard College, Oxford University i Stanford University. (ak)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj