Agencja reklamowa Schulz brand friendly postanowiła po 24 latach działalności zmienić nazwę. Od lutego 2021 roku będzie działać jako Ancymony.
Jak wyjaśnia agencja, marka Schulz brand friendly powstała z inspiracji „Sklepami cynamonowymi” Brunona Schulza. Okazuje się, że powolna zmiana wizerunku rozpoczęła się już kilka lat temu, w zeszłym roku jednak przyspieszyła. Agencja informuje, że w 2020 roku zdecydowała się na badania wizerunku i to właśnie w ich efekcie zapadła decyzja o rebrandingu.
„Przez ponad 20 lat budowaliśmy mocną markę. Czy nam żal? Pandemia wiele nam uświadomiła i nauczyła nas mnóstwa nowych rzeczy. Że zmiana następuje właśnie teraz, stanowi najlepszy dowód na to, że podnosimy sobie poprzeczkę jeszcze wyżej. Ancymony to zdecydowanie (wreszcie!) przestrzeń na kreatywną iskrę, wyrazistość, humor i dystans. Nie piszemy grubych tomów o naszej nowej strategii. Zamiast tego koncentrujemy się na elastycznej taktyce – jesteśmy wielozadaniowi, zwinni, reaktywni i gotowi, by zacząć wszystko od nowa, jeżeli nie jesteśmy zadowoleni z efektów naszej pracy” – komentuje Wojciech Kotala, CEO agencji Ancymony (dotychczas Schulz brand friendly).
Szef agencji zapowiada, że firma zamierza wyróżnić się „eksperymentowaniem, elastycznością, przyciąganiem uwagi i zaskakiwaniem odbiorców trafnością insightów, formą i oryginalnym podejściem do problemów”.
W 2020 roku agencja wprowadziła kilka zmian w strukturze, m.in. wydzieliła osobną komórkę odpowiedzialną za social media, połączyła działy strategii i mediów czy wzmocniła działy kreatywne. Rozbudowany został także dział PR.
Rebranding przeprowadził zespół kreatywny, którym kieruje Michał Gajewski, Associate Creative Director w agencji Ancymony (Schulz). (mb)