Z początkiem czerwca 2021 roku rozpoczęła się ogólnopolska kampania turystyczna, promująca Kraków i jego walory historyczne, kulturalne i przyrodnicze. Akcja prowadzona jest pod hasłem „A Ty? Co widzisz w Krakowie?”. To druga odsłona kampanii zachęcającej do „odkrywania miasta na nowo”, która prowadzona jest we współpracy z Małopolską Organizacją Turystyczną. Pierwsza edycja odbyła się pod hasłem „Kraków.Nieodkryty”.
Jak podkreślają organizatorzy akcji, w 2021 roku – podobnie jak w roku poprzednim – w wyniku pandemii wyjazdy zagraniczne ustąpiły miejsca wypoczynkowi w kraju, a popularność zyskały krajowe atrakcje. „Nastąpił zwrot ku krajowym i lokalnym atrakcjom – poszukiwanie miejsc bliskich geograficznie, a jeszcze słabo odkrytych, czy też eksplorowanie miejsc znanych w poszukiwaniu nowych wrażeń i widoków. Tendencji tej towarzyszyła duża potrzeba kontaktu z przyrodą i aktywnego wypoczynku w plenerze” – czytamy w komunikacie. Miasto wzięło te czynniki pod uwagę przy tworzeniu kampanii.
Miasto przekazuje, że sezon urlopowy w cieniu pandemii jest wyzwaniem, bo w Krakowie ok. 20 proc. mieszkańców utrzymuje się z turystyki lub działalności silnie z nią powiązanej. W zeszłym roku miasto „wyszło z kryzysu obronną ręką”, więc zdecydowano się kontynuować sprawdzone działania promocyjne.
„Bądź turystą w swoim mieście – poczuj Kraków” i „Kraków w formie” to projekty skierowane do wewnątrz, do mieszkańców miasta, zachęcające do odkrywania przez nich miejsca zamieszkania i do zdrowego ruchu.
Do przyjezdnych skierowana jest z kolei kampania „A Ty? Co widzisz w Krakowie?”. Graficznym motywem przewodnim akcji jest oko smoka wawelskiego z wymiennymi obrazkami, kojarzącymi się z projektorem, do którego wkłada się slajdy. „Bo tym jest właśnie Kraków – niepoliczalną sumą spojrzeń” – podkreślają organizatorzy akcji.
„Myślę, że pytaniem »A Ty? Co widzisz w Krakowie? «, które jest hasłem naszej tegorocznej kampanii ogólnopolskiej, zachęcimy turystów od odkrywania »swojego« Krakowa. I jestem przekonany, że nie będzie dwóch takich samych odpowiedzi, ponieważ dla jednych jest to miasto gromadzące największe nasze narodowe skarby, dla innych arena wielkich wydarzeń kulturalnych i sportowych, a jeszcze dla kogoś innego miejsce wypoczynku w gronie najbliższych czy przyjaciół. Jestem przekonany, że w Krakowie każdy znajdzie to, czego potrzebuje, by zregenerować siły po ostatnich trudnych miesiącach” – mówi prezydent Krakowa Jacek Majchrowski.
Turyści będą mogli odwiedzić znane atrakcje historyczne, takie jak Zamek Królewski na Wawelu, Smoczą Jamę czy kościół Mariacki. Będzie też okazja, by zapoznać się ze współczesną krakowską kulturą – tamtejsze instytucje kultury i festiwale zaplanowały aktywności w plenerze. Ci, którzy zechcą wypocząć, mogą odwiedzić z kolei kąpieliska, parki, ogrody, kopce, tereny leśne i trasy rowerowe. Miasto uruchomiło specjalne linie autobusowe, którymi można dotrzeć na tereny rekreacyjne w pobliżu Krakowa, m.in. do Puszczy Niepołomickiej czy Ojcowa.
Kampania „A Ty? Co widzisz w Krakowie?” prowadzona jest m.in. na billboardach i wielkoformatowych reklamach w największych polskich miastach (m.in. w Warszawie, Wrocławiu, Trójmieście, Poznaniu, Łodzi i Katowicach). Krakowskie atrakcje będą także promowane w miejskich mediach oraz w dwóch spotach reklamowych, emitowanych m.in. w pociągach Pendolino i na dworcach kolejowych. Reklamy wyświetlane będą też w kinie plenerowym. Smocze oko umieszczone zostanie na dwóch lokomotywach PKP Intercity . Działania prowadzone będą też w radiu (RMF FM i Złote Przeboje), w telewizji i prasie (w stacji TVN, na łamach „Gazety Wyborczej” i w prasie kobiecej). Komunikacja obejmie także działania online – w Interii, National Geographic Traveler, a także w social mediach – miasto będzie aktywnie publikować na Facebooku i Instagramie, podejmie też współpracę z influencerami i przygotuje podcasty.
Kampania potrwa do końca września 2021 roku. Podobnie jak w rok temu, każdy, kto odwiedzi miasto na minimum jedną noc i zatrzyma się w jednym z krakowskich obiektów będących partnerem miejskiego programu #zwiedzajKrakow, otrzyma kartę turystyczną dającą 20 proc. rabatu w restauracjach, hotelach, galeriach, muzeach i innych podmiotach, które przystąpiły do akcji.
Za ideę kreatywną kampanii, key visual, stworzenie hasła akcji, zakup mediów digitalowych i kampanię influencerską odpowiada agencja 38 Content Communication. (mb)