Firma Mattel, właściciel marki Barbie, wprowadza na rynek kolekcję lalek Barbie Loves the Ocean, wykonanych z przetworzonego plastiku.
Mattel chce, by do 2030 roku wszystkie produkty i opakowania były wykonane w całości z tworzyw pochodzących z recyklingu, nadających się do ponownego użycia albo biopochodnych. Wspomniana kolekcja ma przybliżyć firmę do osiągnięcia tego celu.
Lalki z kolekcji Barbie Loves the Ocean w 90 proc. zostały wykonane z plastiku zebranego z terenów w odległości 50 km od linii brzegowej oceanów, na których nie funkcjonują formalne systemy zbierania odpadów. Mattel przekazuje, że „takie pozyskiwanie i wykorzystanie surowca ma inspirować i angażować dzieci do budowania bardziej ekologicznej – zielonej przyszłości”.
Plastik, który miał być odpadem, został wykorzystany do produkcji korpusów lalek. Kolekcję trzech zabawek uzupełnia zestaw Bar na plaży wraz z akcesoriami, który wykonano w ponad 90 proc. z tworzywa sztucznego pochodzącego z recyklingu.
Czytamy także, że marka Barbie planuje, że do końca 2021 roku papier i materiał zawierający włókna drzewne zawarte w opakowaniach będą pochodzić w 95 proc. z recyklingu lub posiadać certyfikat Forest Stewardship Council. Poza tym marka we vlogu opowiada o tym, jak ważne jest dbanie o planetę np. przez zmianę codziennych nawyków. Barbie prowadzi też kampanię „The Future of Pink is Green”, w której charakterystyczny dla marki kolor różowy z kolorem zielonym, kojarzonym z ekologią i ochroną planety. Kampania ma na celu edukację dzieci w zakresie zrównoważonego rozwoju w zrozumiały dla nich sposób. (mb)