Marki Polsat i Plus zyskują nowe, spójne logotypy. Grupa Polsat zmieni z kolei nazwę na Grupa Polsat Plus. 10 czerwca 2021 roku firma zaprezentowała nowe znaki kluczowych marek, które mają „czytelnie odzwierciedlać wizję” brandów.
Znakiem telewizji Polsat nie będzie już słońce, a sieci Plus – znak plusa przypominający uśmiech. Od teraz logotypy będą składać się z nazw marek – które łączyć będzie ten sam font – oraz kół. Plus ma kolor zielony, który symbolizować ma m.in. innowację i rozwój, a także troskę o środowisko i lepsze życie. Żółty kolor Polsatu to z kolei nawiązanie do energii, radości i optymizmu „płynących ze słońca”.
Poprzednie logo Plusa
Nowe logo Plusa
Poprzednie logo Polsatu
Nowe logo Polsatu
Nowe logotypy mają wizualnie kojarzyć się z Grupą, ale jednocześnie zachować indywidualne charaktery. „Dzięki temu klienci będą mogli łatwiej i lepiej kojarzyć marki ze sobą i będą wiedzieli, że są z tej samej Grupy. Plus to wszystko, co jest związane z komunikacją, a Polsat – z treściami, kontentem” – przekazuje Grupa Polsat.
Logo Grupy
„Rozpoczynamy nowy rozdział w historii Grupy – przedstawiamy nowe logotypy naszych najważniejszych i kluczowych marek: Plusa i Polsatu. Nowe logotypy zostały zaprojektowane przede wszystkim z myślą o przejrzystości i łatwości ich odbioru przez naszych widzów i klientów: z jednej strony tak, by wizualnie kojarzyły się z tą samą Grupą, a z drugiej – by zachowały swoje indywidualne wartości. Plus to telekomunikacja, a Polsat to content. Będziemy też w komunikacji korporacyjnej używać nowej nazwy Grupy, podkreślającej tę zależność i współdziałanie – Grupa Polsat Plus” – komentuje Zygmunt Solorz.
„Chcemy wyeksponować wartości naszych marek w sposób przejrzysty, prosty i wyrazisty tak, aby widzowie i klienci wiedzieli, że jest to marka z Grupy Polsat Plus, że odpowiada na ich indywidualne potrzeby, że jest to usługa najwyższej jakości oraz że korzystanie z nich, szczególnie w pakiecie, zapewnia im atrakcyjną cenę. Zgodnie z naszą przewodnią myślą strategiczną: »Dla Każdego. Wszędzie«’ – komentuje Piotr Gaweł, członek zarządu Polkomtela, operatora sieci Plus.
Czytamy, że nowe logotypy „zostały zaprojektowane z myślą o przyszłości, przejrzystości i wykorzystują specjalnie zaprojektowaną dla Grupy, indywidualną typografię, charakterystyczny element graficzny oraz kolory”.
Jak przekazuje Grupa, wprowadzenie nowych logotypów to początek stopniowych zmian w portfolio jej marek oraz strategii ich komunikacji. Zmiany mają mieć charakter ewolucyjny, ich wprowadzanie podzielono na kilka etapów. W tej chwili firma nie podaje więcej szczegółów. (mb)