Twitter wprowadza nowe funkcje do zarabiania przez twórców w serwisie. Dowiadujemy się, że użytkownicy mogą zgłaszać się do testowania zapowiadanych funkcji „Super Follow” i „Ticketed Spaces”. Serwis chce w ten sposób poznać opinie użytkowników na ich temat.
Zobacz więcej: Opcja „Super Follow” na Twitterze będzie wymagała 10 tys. obserwujących
Platforma tłumaczy, że „Ticketed Spaces” będzie pomagać w zarabianiu na „unikalnych i ekskluzywnych doświadczeniach audio na żywo” w Twitter Spaces. Czytamy też, że opcja pozwoli na elastyczność w ustalaniu cen biletów do dostępu to takich materiałów (od 1 dol. do 999 dol.). Twitter tłumaczy, że tworzenie „bardziej intymnych przestrzeni” w serwisie ułatwi „pogłębienie więzi z obserwatorami”. Portal jednocześnie zachęca twórców do tego, by przypominać swoim obserwatorom o tym, że korzystają z funkcji – mogą robić to np. przez wysyłanie powiadomień push na urządzenia czy udostępnianie swoich Spaces na osi czasu.
Źródło: media.twitter.com
Dalej czytamy, że „Super Follow” ma oferować „dodatkowy poziom treści i interakcji” w ramach miesięcznej subskrypcji, a także zapewniać „bezpośrednią relację z najbardziej zaangażowanymi obserwatorami”. Portal przypomina, że chodzi o publikowanie dodatkowych treści jedynie zapisanym subskrybentom do „Super Follow”.
Źródło: media.twitter.com
Platforma informuje, że twórcy korzystający z zakupów biletów w Spaces i subskrypcji „Super Follow” mogą otrzymać do 97 proc. przychodów z wpłat obserwatorów – serwis zapowiada, że w ramach tych funkcji nie pobierze więcej niż trzy proc. zysków (dopóki użytkownik nie przekroczy 50 tys. dol. „dożywotnich zarobków w obu produktach” – wtedy udział Twittera wzrośnie do 20 proc.).
Czytamy dalej, że funkcje są oddzielne i można z nich korzystać na urządzeniach mobilnych. Aktualnie jednak dostęp do nich mogą mieć jedynie osoby z USA. (kd)