W sierpniu 2021 roku TikTok wprowadził Promote – usługę skierowaną do firm. Ma ona ułatwić przekształcanie dodawanych przez markę filmów w treści reklamowe. Serwis podaje, że nowe narzędzie jest odpowiedzią na zainteresowanie przedsiębiorców wykorzystywaniem platformy w celach promocyjnych.
TikTok informuje, że edycja wideo jest dostępna bezpośrednio w aplikacji. Do panelu Promote można przejść na dwa sposoby: wyszukać opcję w ustawieniach filmu lub przez przycisk w menu Ustawienia i prywatność.
Serwis na swojej stronie wyjaśnia, w jaki sposób optymalizować korzystanie z nowego narzędzia. W pierwszym kroku sugeruje zdecydować się na promowanie takiego filmu, który odniósł już sukces w aplikacji – ma to pozwolić na dotarcie do większej ilości odbiorców. Kolejny krok to dostosowanie promocji do konkretnych potrzeb: określenie celu działań (większa liczba wyświetleń, więcej obserwujących), wybór budżetu i czasu trwania promocji oraz scharakteryzowanie grupy docelowej. Ostatnim krokiem jest monitorowanie osiągnięć promowanych wideo.
TikTok podaje, że szczegółowe informacje są dostępne w panelu Promote w aplikacji, a także w Centrum pomocy TikTok. (ap)