Globalne cele zostały przedstawione jako lista rzeczy do zrobienia w formie wielkich samoprzylepnych kartek w nowej kampanii ONZ. Przypomnienia są rozmieszczone w różnych miejscach na całym świecie. Akcja została zorganizowana z okazji Tygodnia Globalnych Celów, a odpowiada za nią agencja Karmarama.
W ramach kampanii przygotowano krótki spot, przedstawiający ogromne samoprzylepne kartki z odręcznie zapisanymi rzeczami do zrobienia, które zostały umieszczone w znanych miejscach na świecie – np. w Nowym Jorku, Wenecji, Brazylii czy Egipcie.
Wymienione zadania odnoszą się do 17 globalnych celów ONZ. Są wśrod nich m.in. walka z kryzysem klimatycznym, nierównością płci, łamaniem praw człowieka, skrajnym ubóstwem. 17 Celów Zrównoważonego Rozwoju zostało określonych w 2015 roku przez światowych przywódców. Cele te mają na celu stworzenie „lepszego świata” do 2030 roku. Na stronie kampanii zostały one umieszczone w formie karteczek, a po kliknięciu na wybrane zagadnienie prezentowane są sposoby wsparcia realizacji danego celu.
Źródło: worldstodolist.org
Jak czytamy na stronie worldstodolist.org, w kampanię zaangażowane są firmy znane jako Global Goals Business Avengers, czyli Arm, Avanti, Commvault, Diageo, DPDgroup, Google.org, Mars, NTT, Reckitt, Salesforce, SAP, Unilever i Wood. Reprezentują one ponad 700 tys. pracowników. Łączny zasięg mediów społecznościowych tych marek wynosi ponad 100 mln. W ramach projektu firmy dzielą się informacjami o tym, jakie podejmują działania, by sprostać celom określonym na światowej liście „to do”. Każda z firm jest orędownikiem jednego z 17 celów i aktywnie pracuje nad podnoszeniem świadomości w danym zakresie, a także realizuje w organizacji działania, by je osiągnąć.
Źródło: instagram.com/unilever
Elementem kampanii jest spot, w którym wyjaśniono, dlaczego cele są ważną listą rzeczy do zrobienia dla ludzi i planety za pomocą karteczek samoprzylepnych.
(mb)