Instagram informuje, że wprowadził nową opcję przeznaczoną dla profili prowadzonych przez marki. Firmy będą mogły dodać numer biznesowy przekierowujący do WhatsAppa. Umożliwi to sprawne nawiązanie kontaktu pomiędzy klientami i podmiotami oferującymi produkty lub usługi.
Platforma podaje, że połączone konto pozwoli na zwiększenie liczby postów zachęcających odbiorców do wysłania wiadomości w aplikacji WhatsApp. Dzięki temu poszerzy się grono potencjalnych klientów. Marki dostaną również możliwość uproszczenia procesu kontaktu z konsumentami – dodano m.in. opcję umożliwiającą wysyłanie automatycznych odpowiedzi.
Serwis tłumaczy, że zmiany zostały wprowadzone w odpowiedzi na praktykę firm udostępniających reklamy na Instagramie z linkiem do strony trzeciej, przekierowującej do WhatsApp. Nowa funkcja ma ułatwić i przyspieszyć dotychczasowy proces.
Platforma wskazuje, w jaki sposób będzie można skorzystać z opcji połączenia obu aplikacji. W pierwszym kroku konieczne będzie dodanie do profilu numeru biznesowego WhatsApp. Następnie należy wybrać post, nacisnąć niebieski przycisk doładowania i wybrać wiadomości oraz dalej – WhatsApp. Później Instagram rekomenduje ustalenie celu, grupy odbiorców oraz budżetu oraz utworzenie reklamy. Po wykonaniu opisanych kroków materiał wyświetli się w ciągu 24 godzin. (ap)