sobota, 16 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościUniwersytet SWPS ma nową identyfikację wizualną

Uniwersytet SWPS ma nową identyfikację wizualną

1 października 2021 roku Uniwersytet SWPS wprowadził nową identyfikację wizualną. Ma ona być „odpowiedzią na dynamiczny rozwój” uczelni w ostatnich latach oraz „symbolem zmiany i otwartości na to, co przed nami”. Dotychczasowy znak, jak przyznaje uczelnia, przestał spełniać swoją funkcję.

„Dzisiejszy Uniwersytet SWPS to interdyscyplinarna instytucja budowana przez różnorodną społeczność akademicką. Nowy system zaprojektowany został tak, aby wszechstronność i interdyscyplinarność uczelni miały przestrzeń, by wybrzmieć i tym samym – podkreślić otwartą i odważną stronę naszego Uniwersytetu” – wyjaśnia uczelnia.

Zmiana identyfikacji ma kilka przyczyn – zarówno tożsamościowych, jak i technicznych. Uczelnia wskazuje, że poprzednie logo zostało stworzone 25 lat temu i w dzisiejszych czasach przestało odpowiadać potrzebom oraz charakterowi uczelni.

Poprzednie logo

Nowy system identyfikacji wizualnej Uniwersytetu SWPS ma więc „syntetycznie zobrazować zmianę, jaka dokonała się w organizacji przez 25 lat jej istnienia”, a także „pokazać, jaki jest Uniwersytet dzisiaj”. Nie bez znaczenia było także dopasowanie znaku do nowych mediów i kanałów komunikacji, digitalizacji i trendu minimalizmu. „Wprowadzając tę zmianę, chcieliśmy pokazać aktualną tożsamość instytucji i społeczności, która ją tworzy oraz wartości, na których została zbudowana, a także w oparciu o które się rozwija. To otwartość na zmiany, odwaga w łamaniu schematów i odpowiedzialność za otaczający nas świat pozwoliły nam stać się uczelnią, którą jesteśmy dziś. Nowy system identyfikacji jest tylko symbolem drogi – tej, którą przebyliśmy, jak i nieskończonych możliwości, które stoją przed nami” – mówi Kinga Nowacka, dyrektor marketingu i sprzedaży Uniwersytetu SWPS.

Nowy system identyfikacji stworzony został na planie koła podzielonego na wycinki, które odpowiadają literom polskiego alfabetu. Uczelnia skupia wiele niezależnych jednostek organizacyjnych, a logo przyjmuje zindywidualizowaną formę w zależności od nazwy jednostki, zachowując niezmieniony kształt. Jak wyjaśnia uczelnia, kolejne litery składające się na nazwę jednostki wypełniają kolorem odpowiednie pola. Identyfikacja jest więc spójna, ale uwzględnienia zmienność znaku dla różnych jednostek uczelni.

W wersji podstawowej logo zbudowane jest na bazie nazwy uczelni, czyli słów „Uniwersytet SWPS”.

Nowe logo

Nowy znak ma odzwierciedlać tożsamość uczelni – opisywany jest jako „różnorodny – tak jak tematy, które podejmujemy”, „otwarty – tak jak nasza postawa wobec ludzi i nauki”, „zmienny – tak jak rzeczywistość, którą badamy”, „modułowy – tak jak nasza organizacja”, „transparentny – tak jak nasza kultura organizacyjna”.

Uczelnia sama opracowała koncepcję nowej identyfikacji wizualnej. Zespół projektowy tworzyli eksperci Katedry Grafiki i Działu Marketingu Uniwersytetu SWPS. Proces rozpoczął się od badania znajomości marki i analizy potrzeb, jakie powinno spełniać nowe logo. W efekcie powstał system identyfikacji wizualnej, zaprojektowany i wykonany przez absolwenta grafiki uczelni i obecnego wykładowcę – Mateusza Antczaka.

„Znamienna rola projektowania polega między innymi na upraszczaniu skomplikowanych struktur tak, by obcowanie z nimi było dla ludzi zrozumiałe i efektywne. W tym kontekście rozwiązania wypracowane na drodze procesu projektowego powinny przyjmować możliwie pojemny i otwarty charakter. Wszystko po to, by różnorodne środowisko Uniwersytetu SWPS mogło w pełni wybrzmieć i funkcjonować” – tłumaczy Mateusz Antczak, projektant, twórca nowego systemu identyfikacji wizualnej Uniwersytetu SWPS. (mb)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj