niedziela, 22 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościMeta – nowa nazwa firmy Zuckerberga

Meta – nowa nazwa firmy Zuckerberga

Mark Zuckerberg 28 października 2021 roku na corocznej konferencji Connect ogłosił, że jego firma będzie nosić nazwę Meta. Będzie to marka parasolowa, łącząca wszystkie aplikacje – Facebook, Instagram, WhatsApp – oraz technologie – m.in. Oculus – w jedną wspólną markę, której głównym założeniem jest „ożywianie metawszechświata”, zapewnienie kontaktu różnym społecznościom oraz rozwój przedsiębiorstw – czytamy w komunikacie prasowym na blogu Facebooka.

Czytaj więcej: Facebook planuje zmienić nazwę

Platforma przekazuje, że Meta będzie dostarczać użytkownikom „synergię doświadczeń ze świata wirtualnego oraz fizycznego”. Firma przekazuje, że nowym etapem przeżyć będzie dzielenie się różnymi doświadczeniami, nawet takimi których można nie zaznać w realnym świecie.

Źródło: about.fb.com

Tegoroczne wydarzenie, podczas którego dyrektor generalny Facebooka ogłosił nową nazwę przedsiębiorstwa, było miejscem debaty inżynierów AR, twórców treści i marketerów nad możliwościami, jakie przyniesie metavise w ciągu następnej dekady. Nowe doświadczenia mogą objąć niemal wszystkie obszary życia – kontakty społeczne, rozrywkę, gry, fitness, pracę, edukację czy handel – wylicza platforma. Ogłoszono także nowe narzędzia, które mają pozwolić na wejście w rzeczywistość mieszaną w goglach VR Quest 2. Przedsiębiorstwo Zuckerberga zainwestowało 150 mln dol. w edukację imersyjną, która ma wyszkolić następne pokolenie twórców.
Struktura korporacyjna oraz raportowanie finansowe przedsiębiorstwa pozostaje bez zmian – przekazuje źródło. Meta zamierza działać na giełdzie pod nowym znaczeniem MVRS. Reorganizacja nie wpłynie także na sposób przetwarzania i udostępniania danych – podkreśla platforma.

Andrew Bsworth, Vice President of VR/AR Fecebooka, na swoim profilu zapowiada, że w przeciągu najbliższych miesięcy marka Meta będzie wdrażana we wszystkich produktach i usługach. Zmianie ma ulec między innymi nazwa portalu z Facebook na Meta. Przejście od tożsamości jednej marki do drugiej nie jest łatwe i wymaga rozwagi, aby zapewnić transparentność – dodaje. (as)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj