piątek, 8 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościCentrum nauki o klimacie w kolejnych krajach

Centrum nauki o klimacie w kolejnych krajach

Meta (Facebook) informuje o wprowadzeniu Centrum nauki o klimacie już w ponad 100 krajach. Ma to dać większej liczbie ludzi dostęp do wiarygodnych informacji o zmianach klimatycznych.

Serwis wciąż będzie dodawać etykiety informacyjne do postów o zmianach klimatu i kierować ludzi do Centrum nauki o klimacie. Uruchomiony zostanie także nowy program szkoleniowy poświęcony zrównoważonemu rozwojowi, który ma m.in. pomóc małym firmom zmniejszyć emisję dwutlenku węgla.

„Zmiana klimatu jest największym zagrożeniem, przed którym stoimy, a potrzeba działania staje się z każdym dniem coraz bardziej nagląca” – podkreśla w swoim komunikacie serwis. Firma podsumowuje też własne działania podjęte na rzecz ograniczenia negatywnego wpływu na środowisko, takie jak osiągnięcie zerowej emisji netto przez korzystanie z energii odnawialnej.

Serwis podkreśla także swoją rolę w łączeniu ludzi i docieraniu do nich z ważnymi informacjami. Chce umożliwić użytkownikom znajdowanie wiarygodnych, opartych na nauce informacji i zwalczać fałszywe treści o klimacie – temu ma służyć uruchomione w zeszłym roku Centrum nauki o klimacie, które obecnie działa w ponad 100 krajach. Platforma dodaje też nową sekcję, która pokazuje emisje gazów cieplarnianych w poszczególnych krajach w porównaniu z ich zobowiązaniami i celami, aby ludzie mogli sprawdzić, gdzie znajduje się ich kraj i co jeszcze należy zrobić.

Na początku 2021 roku Facebook zaczął dodawać etykiety informacyjne do niektórych postów na temat zmian klimatu, które kierowały odbiorców do Centrum nauki o klimacie, gdzie mogli znaleźć więcej informacji. Teraz serwis rozszerza funkcjonowanie etykiet o kolejne kraje, w tym Belgię, Brazylię, Indie, Indonezję, Meksyk, Holandię, Hiszpanię i Tajwan.

Serwis skupia się także na zwalczaniu dezinformacji o klimacie. Przed COP26 usprawnił swoje działania w tym zakresie, by umożliwić szybsze wykrywanie fake newsów na podstawie słów kluczowych, dzięki czemu nieprawdziwe treści są łatwiejsze do znalezienia przez osoby sprawdzające fakty.

Ponadto platforma informuje, że wspiera ONZ, „zachęcając do rozmów na temat zmian klimatycznych i pomagając ludziom w podejmowaniu działań”.

Green Boost ma być z kolei programem szkoleniowym skierowanym do małych firm, poświęconym zrównoważonemu rozwojowi. Meta chce wspierać firmy korzystające z aplikacji należących do firmy w podejmowaniu działań na rzecz klimatu, ograniczaniu emisji dwutlenku węgla i pomaganiu w zrównoważonym rozwoju działalności. Program najpierw ruszy w Wielkiej Brytanii i Hiszpanii i będzie skierowany szczególnie do restauracji, branży hotelarskiej i producentów żywności. W przyszłym roku program zostanie rozszerzony na Francję, Włochy i inne kraje. (mb)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj