18 listopada 2021 roku Meta ogłosiła, że portal Facebook wprowadza nowe funkcje, które zapewnią użytkownikom większą kontrolę nad treściami wyświetlającymi się w aktualnościach. Serwis ma także w planach współpracę z zewnętrznymi partnerami, którzy pomogą w opracowaniu narzędzi pomagających w weryfikacji trafnego wyświetlania reklam na stronach głównych.
Dzięki aktualizacji korzystający z portalu mogą zwiększać lub zmniejszać liczbęinformacji od wybranych znajomych, grup czy stron, z którymi są połączeni, oraz wybranych tematów wyświetlających się w aktualnościach. Serwis przekazuje, że dostęp do istniejących elementów, takich jak „Ulubione”, „Przestań obserwować”, „Odłóż na później” czy „Połącz ponownie”, będzie znacznie łatwiejszy.
Facebook informuje, że jest w trakcie testów rozwiązań dla biznesu, które mają zwiększyć możliwości wykluczania trzech obszarów tematycznych (wiadomości i polityka, problemy społeczne, przestępstwa i tragedie). Ma to sprawić, że dana treść nie będzie wyświetlała się użytkownikowi, który ostatnio był zainteresowany tymi zagadnieniami, aby nie doprowadzać do niewłaściwych zestawień reklam z wydarzeniami. (as)