W połowie listopada 2021 roku ogłoszono listę nominowanych do 15. edycji European Excellence Awards. Wśród nich znalazło się trzech reprezentantów Polski: Bank Gospodarstwa Krajowego oraz agencje Partner of Promotion i Monday.
BGK został nominowany w kategorii „Change Communications” za wewnętrzną kampanię „To dziecinnie proste”, której celem było zapoznanie pracowników z nową misją, wizją i wartościami banku. W jego realizacje zaangażowano kierownictwo, pracowników, a nawet ich dzieci.
Nominację otrzymał projekt Partner of Promotion i Medisept „Jedyny alkohol, który ratuje ludzkie życie” za działania public affairs na rzecz walki o zdrowie publiczne w początkowej fazie pandemii COVID-19 w Polsce. Działania miały na celu przeciwdziałanie kryzysowi zaopatrzenia służby zdrowia w środki do dezynfekcji na początku pandemii koronawirusa.
W kategorii regionalnej, w której Polska jest zestawiona z Ukrainą i Mołdawią, nominowano agencję Monday z kampanią dla Dell Technologies „Niewidzialna różnorodność firmy”. Akcja została stworzona, aby uczyć szacunku i wrażliwości do odmienności. W projekt zaangażowano autorytety z różnych dziedzin nauki, które opowiedziały o różnorodności z kilku perspektyw oraz przygotowano spot wideo.
W kategorii „Agency of the Year (Large)” znalazły się agencje sieciowe, które mają swoje odziały w Polsce, jednak żadna z nich za projekt, który został zrealizowany na jej terenie – Grayling, Hill+Knowlton Strategies i FleishmanHillard.
Nagrody EEA są przyznawane od 2007 roku za najlepsze kampanie z zakresu public relations, komunikacji, budowania wizerunku czy zarządzania reputacją zrealizowane w Europie przez firmy, instytucje publiczne oraz organizacje pozarządowe w sześćdziesięciu kategoriach.
Oficjalne ogłoszenie zwycięzców European Excellence Awards oraz wręczenie nagród odbędzie się 10 grudnia 2021 roku podczas wirtualnej gali. (as)