X-kom z okazji Black Friday szykował spot reklamowy „Czarny piątek”, którego reżyserem i jednym z bohaterów miał być aktywista Jaś Kapela. Po fali krytycznych komentarzy firma wycofała się z premiery filmu.
W ramach współpracy z X-komem Jaś Kapela miał nakręcić film krótkometrażowy, który miał promować rabaty dostępne w sklepie przy okazji Black Friday – opisuje press.pl. Jak czytamy, Kapela miał być nie tylko reżyserem, lecz także jednym z aktorów występujących w spocie. Film miał przedstawiać historię kilku influencerów, którzy postanowili wybrać się na wspólny wyjazd za miasto. Tam okazało się, że muszą się mierzyć „z nieoczekiwanymi skutkami globalnego ocieplenia” – czytamy. Poza Kapelą w spocie zagrali Kinga Kujawska, Żaneta „Shiianah” Łojas, Piotr „Ziemnia” Latała oraz Karol „Hutson” Hutny.
Kiedy X-kom zapowiedział tę współpracę, w sieci pojawiły się liczne komentarze krytykujące zaangażowanie Kapeli. Premiera wideo miała odbyć się w czwartek 25 listopada. Tego dnia firma poinformowała jednak o odwołaniu swoich planów w związku z negatywnymi reakcjami.
„Zaplanowana na czwartkową noc premiera filmu»Czarny piątek« została odwołana. Powodem tej decyzji jest błędny wybór, przez nas, jednego z uczestników projektu. Decyzja o zaangażowaniu Jasia Kapeli była nieprzemyślana i niepoparta wystarczającą analizą. Działania i idee, które prezentuje Jaś Kapela, są sprzeczne z wartościami naszej firmy i stanowczo się od nich odcinamy. Obiecujemy, że wprowadzimy zmiany, które uniemożliwią wystąpienie podobnej sytuacji w przyszłości. Bierzemy odpowiedzialność za nasz błąd. Przepraszamy” – wyjaśnił X-kom w komunikacie zamieszczonym na stronie internetowej.
Jaś Kapela w rozmowie z press.pl stwierdził, że jest mu przykro w związku z decyzją firmy, ale ją rozumie. (mb)