Nest Bank w połowie grudnia 2021 roku zaprezentował nową identyfikację wizualną. Pierwsze zmiany mają zostać wprowadzone pod koniec I kwartału 2022 roku.
Poza nowym logotypem bank przedstawił też projekt strony internetowej, zapowiada również zmiany w bankowości online. Odświeżony wizerunek marki ma być odzwierciedleniem strategii biznesowej Nest Banku, który od 2019 roku koncentruje się na segmencie mikro- i małych przedsiębiorstw, utrzymując ofertę dla klientów indywidualnych.
„Do tej pory koncentrowaliśmy się na udoskonaleniu procesów, wprowadzaniu nowych technologii informatycznych, przebudowaniu zespołów i nadaniu im interdyscyplinarnego charakteru. Konsekwentnie realizowaliśmy też strategię biznesową opartą na całkowitej specjalizacji na segmencie mikro- i małych firm. Przyszedł czas na to, aby zmienić się także wizualnie” – mówi Piotr Kowynia, prezes zarządu Nest Banku.
Jak wyjaśnia Bartosz Dziendziel, dyrektor Departamentu Marketingu Nest Banku, strategia biznesowa oparta na przedsiębiorcach znalazła odzwierciedlenie w haśle marki „Siła Przedsiębiorców” oraz „nowoczesnej” i „dynamicznej” identyfikacji wizualnej. „Postawiliśmy na wyraziste i zdecydowane kolory, które podkreślają energię i gotowość do działania. Całość tworzy identyfikację unikalną na tle zarówno rynku bankowego, jak i innych firm z sektora finansowego, tzw. »fintechów«” – komentuje Dziendziel.
Sygnet Nest Banku
Poprzednie logo Nest Banku
Identyfikację zaprojektował warszawski oddział agencji brandingowej Dragon Rouge. „Pracując nad identyfikacją wizualną dla Nest Banku, szukaliśmy odpowiednich środków, by wyrazić energię, nowoczesność, otwartość i szczerość marki w relacjach z klientami. W warstwie językowej postawiliśmy na transparentne informowanie o benefitach i hasło wprost wyrażające respekt dla grupy docelowej banku. W warstwie wizualnej zaś idea bezpośredniej relacji z klientami znajduje odzwierciedlenie w postaci własnych, niepowtarzalnych ilustracji, wymownej ikonografii i charakterystycznej typografii. Ta ostatnia jest jednym z najbardziej rozpoznawalnych i mocnych wizualnie atutów naszego rozwiązania dla marki Nest Bank. Całość dopełniliśmy odważną, kontrastową i świeżą kolorystyką, kojarzącą się bardziej ze światem tzw. »fintechów« niż tradycyjną bankowością” – mówi dyrektor kreatywny agencji, Viktor Konovalov.
Zmienione zostaną logo, strona internetowa, bankowość internetowa i aplikację mobilna banku, a także wizerunki kart płatniczych (plastikowych i tych w portfelach mobilnych). Modyfikacje obejmą również placówki banku, wygląd profili w mediach społecznościowych oraz innych materiałów marketingowych.
Bank zamierza wprowadzić pierwsze zmiany wprowadzi pod koniec I kwartału 2022 roku – wówczas nowy wygląd zyskają strona, bankowość internetowa, aplikacja mobilna i profile w social mediach. Najwcześniej w II kwartale przyszłego roku zmieniony zostanie wygląd kart płatniczych (bank nie zamierza wymieniać tych, które nie straciły ważności), a w drugiej połowie roku ma zmienić się wygląd placówek. (mb)