Oryginalne treści na Instagramie będą lepiej pozycjonowane – zapowiedział Adam Mosseri, szef serwisu, ogłaszając kilka zmian, szczególnie istotnych dla twórców.
Szef Instagrama podkreślił, że wprowadzenie tych modyfikacji ma służyć „upewnieniu się, że wyrazy uznania trafią do odpowiednich osób”.
Mosseri w wideo opublikowanym na Twitterze poinformował o wprowadzeniu takich rozwiązań jak tagi produktów dostępne dla wszystkich w Stanach Zjednoczonych czy możliwość przypisania się do kategorii zawodowej lub twórczej, która wyświetli się przy oznaczeniu danej osoby tagiem w poście, o których pisaliśmy niedawno. Ponadto Instagram zacznie bardziej promować oryginalne treści.
Mosseri przekazał, że osoby, które tworzą coś od zera zasługują na większe uznanie niż te, które tylko udostępniają treści przygotowane przez kogoś innego. Serwis zamierza więc bardziej docenić twórców. Szef Instagrama zauważył też, że określenie tego, co jest oryginalnym materiałem, będzie trudne, a serwis będzie z czasem ulepszać swoje rozwiązanie.
Mark Zuckerberg, szef Mety, do której należy m.in. Instagram, stwierdził jakiś czas temu, że krótkie filmy są „najszybciej rozwijającym się formatem treści” w serwisach należących do koncernu – opisuje theverge.com. Jak zauważa źródło, Reels są jednak bardzo podobne do wideo na TikToku, często udostępniana jest tam ta sama treść, nawet z logo TikToka. Nowe założenia Instagrama mają zniechęcić do tego typu praktyk – zwraca uwagę theverge.com.
Źródło zauważa także, że zmiana będzie najprawdopodobniej dużym problemem dla kont agregujących treści, które często są bardzo popularne, bo udostępniają m.in. memy, ale też często są oskarżane o kradzież treści od twórców.
Adam Mosseri w odpowiedzi na pytania, które pojawiły się pod jego wideo, wyjaśnił również, że karom nie będą podlegać materiały edytowane poza Instagramem, a następnie przesłane do aplikacji.
Instagram już w zeszłym roku zapowiedział, że treści ponownie udostępniane z innych aplikacji, na których widnieją np. znaki wodne, będą mieć obniżane zasięgi. Ta polityka się nie zmienia. Kluczowym czynnikiem w ocenie oryginalności materiału ma być historia publikacji. Mosseri przekazał także, że serwis pracuje nad autorskim rankingiem treści na Instagramie.
Socialmediatoday.com zwraca także uwagę, że zmiana będzie także istotna dla marek, które wykorzystują w komunikacji treści swoich klienów (user generated content). (mb)