Zarządzanie rozmowami i reklamami na Facebooku i Instagramie ma być łatwiejsze, zapowiadane są nowe sposoby docierania do klientów. Meta, do której należą serwisy, ogłasza nowe narzędzia dla małych i średnich firm.
Serwis przekazuje, że preferencje ludzi dotyczące sposobu kontaktu z firmami zmieniają się – obecnie prawie 71 proc. chce mieć możliwość komunikowania się z firmami w taki sam sposób, w jaki rozmawiają ze znajomymi i rodziną.
By ułatwić firmom rozpoczynanie rozmów z klientami, Meta zapowiada wprowadzenie łatwiejszych sposobów tworzenia na Facebooku i Instagramie reklam, które rozpoczynają czat w aplikacji WhatsApp. Możliwe ma być tworzenie pełnej reklamy bezpośrednio z aplikacji WhatsApp Business.
W Meta Business Suite pojawią się z kolei dwie nowe funkcje. Po pierwsze, w skrzynce odbiorczej pojawią się wiadomości z WhatsAppa. Firmy do tej pory mogły za pomocą tego narzędzia zarządzać w jednym miejscu wiadomościami od klientów z Messengera i Instagrama. Teraz, dla ułatwienia działań przedsiębiorcom i zaoszczędzenia czasu, dołączy do tego trzeci serwis – początkowo w trybie testowym. Po drugie, serwis testuje wiadomości marketingowe w Meta Business Suite. Rozwiązanie ma umożliwić firmom wysyłanie kampanii z wiadomościami promocyjnymi za pośrednictwem Messengera do klientów, którzy się na to zgodzą.
Zapowiadana jest też rozbudowa narzędzi do generowania leadów i pozyskiwania klientów. Serwis zapowiada m.in. wprowadzenie prośby o wycenę na Instagramie – jak czytamy, rozwiązanie jest obecnie testowane w grupie wybranych firm. Funkcja ma pozwolić profilom biznesowym na umieszczenie przycisku „Pobierz wycenę” na swoim koncie i użycie naklejek „Poproś o wycenę” w Stories. Za pomocą przycisku lub naklejki klient może przejść do formularza, przez który poprosi o wycenę. Firmy mogą z kolei przygotować niestandardowe pytania, które należy zadać klientom przed rozpoczęciem rozmowy.
Firmy będą też mogły niebawem docierać do najbardziej obiecujących potencjalnych klientów dzięki filtrowaniu w formularzach błyskawicznych reklam. Co więcej, serwis testuje bardziej elastyczny i spersonalizowany formularz, który umożliwia firmom dodawanie w nim m.in. elementów wizualnych. Wśród zapowiadanych funkcji jest także możliwość oferowania przez firmy ekskluzywnych, dopasowanych treści dla osób, które wypełnią formularz dla potencjalnych klientów – można będzie pobrać dodatkowe zasoby (np. pobranie broszury dotyczącej produktu lub usługi) bezpośrednio z formularza, bez przechodzenia na stronę internetową firmy. Ponadto możliwe ma być pobieranie informacji o potencjalnych klientach bezpośrednio do własnego CRM. (mb)