niedziela, 17 listopada, 2024
Strona głównaAktualności„O każdy promil za daleko” przekonuje do bezpiecznej jazdy

„O każdy promil za daleko” przekonuje do bezpiecznej jazdy

Na początku maja 2022 roku ruszyła kampania społeczna „O każdy promil za daleko”, poświęcona skutkom prowadzenia pojazdów po alkoholu. Ma edukować o odpowiedzialnym prowadzeniu samochodu.

Akcja jest polską edycją międzynarodowego programu edukacji Wrong Side of the Road, realizowanego przez Instytut ONZ do spraw Badań i Szkoleń UNITAR (ang. United Nations Institute for Training and Research) i firmę Diageo.

Policja w Polsce każdego dnia zatrzymuje od 200 do 300 osób za kierowanie samochodem po spożyciu alkoholu – przekazują organizatorzy kampanii. Dlatego, jak mówią, tak ważna jest polska edycja kampanii Wrong Side of the Road. Celem akcji, która na naszym rynku prowadzona jest pod hasłem „O każdy promil za daleko”.

Kampania jest skierowana do kierowców i ma na celu zwrócenie uwagi na to, że jedna błędna decyzja o prowadzeniu pojazdu po alkoholu może nieodwracalnie wpłynąć na całe życie człowieka, i „uruchomienie wyobraźni kierowców”. Działania komunikacyjne obejmą głównie kanały B2B skierowane do społeczności firm sektora TSL (Transport Spedycja Logistyka). Planowane jest zaanagażowanie w projekt również miejskich przedsiębiorstw komunikacji z całej Polski oraz korporacje taksówkowych. Później przewidziane są także działania we współpracy z influencerami.

Zamiast pouczania w kampanii prezentowane są prawdziwe historie zwykłych ludzi, którzy w przeszłości podjęli błędne decyzje i prowadzili po alkoholu oraz ponieśli konsekwencje takiego działania. Bohaterami kampanii są prawdziwe osoby. W polskiej wersji zaprezentowano opowieść Pana Jarka z Warszawy.

Wszystkie historie zostały zaprezentowane na stronie kampanii. Każdą opowieść przedstawiono w formie interaktywnej rozmowy, pojawia się więc możliwość zadawania pytań bohaterowi.

W Polsce realizacją działań zajęła się agencja Be Communications, do której zadań należało m.in. przygotowanie polskiej wersji szkolenia, w tym pozyskanie lokalnego bohatera, który zgodził się stanąć twarzą przed kamerą i opowiedzieć własną historię. (mb)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj