Na Facebooku pojawią się nowe narzędzia, które mają pomóc twórcom w podtrzymywaniu relacji z fanami oraz usprawnić komunikację z nimi. Serwis społecznościowy przedłuża także możliwość organizowania płatnych wydarzeń online.
Meta, do której należy Facebook, przekazuje, że wprowadzone w czerwcu 2022 roku rozwiązania mają sprawić, że komunikacja między twórcami i ich odbiorcami będzie szybsza i wygodniejsza.
Narzędzia, które mają pomóc twórcom lepiej i skuteczniej budować relacje z subskrybentami, to m.in. edytor postów dla urządzeń mobilnych, dzięki któremu autorzy wpisów będą mogli udostępniać publikacje widoczne jedynie dla subskrybentów. Twórcy zyskają także dostęp do zarządzania subskrypcjami bezpośrednio z aplikacji w telefonie, co ma ułatwić im komunikację z fanami. Jak czytamy, pojawi się również możliwość wyróżnienia nowych subskrybentów w postach i relacjach. Facebook wprowadza też możliwość otrzymywania rekomendacji na temat komentarzy o wysokim priorytecie, co ma sprawić, że nie przegapią ważnych odpowiedzi na swoje publikacje.
Facebook przedłuża także możliwość pobierania opłat za dostęp do wydarzeń transmitowanych na żywo do 2024 roku. To rozwiązanie daje właścicielom biznesów, twórcom oraz wydawcom możliwość zarabiania na wydarzeniach organizowanych na Facebooku. Jak czytamy, monetyzacja wirtualnych wydarzeń polega na pobraniu jednorazowej opłaty od każdej osoby, która chce wziąć udział w evencie. Facebook nie zamierza pobierać od twórców opłat za organizację tego rodzaju wydarzeń w serwisie przez najbliższy rok. Serwis chce w ten sposób „okazać wsparcie wszystkim użytkownikom aktywnie działającym na platformie” – czytamy w komunikacie prasowym. Rozwiązanie to jest dostępne w Facebook Live – można je włączyć podczas transmisji na żywo.
Mark Zuckerberg, CEO Mety, w facebookowym poście zapowiedział także, że wszyscy kwalifikujący się twórcy będą mogli korzystać z funkcji gwiazd na Facebooku, by więcej osób mogło zacząć zarabiać na swoich treściach. Niedługo serwis ma także ruszyć z programem Reels Play Bonus dla większej liczby twórców na Facebooku, a także umożliwić twórcom krzyżowe publikowanie swoich rolek z Instagrama na Facebooku i zarabianie na nich.
Z wpisu Zucekreberga dowiadujemy się także, że serwis testuje nowe miejsce na Instagramie, w którym twórcy będą mogli „być odkrywani i opłacani, a marki mogą dzielić się nowymi możliwościami współpracy”.
Meta rozszerza także test NFT na Instagramie na większą liczbę twórców i zapowiada wprowadzenie funkcji także na Facebooku, początkowo dla małej grupy influencerów ze Stanów Zjednoczonych. (mb)