Od momentu pojawienia się Reels na Facebooku i Instagramie, funkcja stała się źródłem pomysłowych i edukacyjnych treści wideo z całego świata – podaje Meta (właściciel obu platform).
Jak czytamy, mogą one odgrywać ważną rolę w storytellingu przy budowaniu marki.
Według Mety ludzie spędzają połowę czasu na Facebooku i Instagramie, oglądając filmy i coraz więcej osób angażuje się w treści wideo. Ponad 45 proc. kont na Instagramie wchodzi w interakcję z rolkami przynajmniej raz w tygodniu.
Wykorzystanie krótkich treści wideo to, według Mety, sposób na inspirowanie odbiorców. Korzystanie z Reels może również pomóc w dotarciu do klientów dzięki tagom produktów, których twórcy mogą użyć, aby odwiedzający mogli robić zakupy i dowiedzieć się więcej o ich produktach.
Jak twierdzi Meta, Reels służą nie tylko do wyrażania się i eksperymentowania, lecz także są skuteczną platformą do tworzenia znaczących i trwałych połączeń między markami a ludźmi.
Meta na swojej stronie podała wskazówki, jak stworzyć angażujące rolki. Okazuje się, że istotne jest zaprezentowanie produkt lub usługi w działaniu oraz zrobienie tego zwięźle. Ważne jest także ukazanie cech marki.
Drugą kluczową kwestią jest zrobienie tego w kreatywny sposób, przy wykorzystaniu efektów oraz muzyki dostępnych w aplikacjach. Według Mety ważne jest także wykorzystanie potencjału dźwięków, które powinny być zsynchronizowane z prezentacją produktów.
Meta zauważa, że duży potencjał ma także zaproszenie innych twórców do współpracy. Okazuje się, że kampanie z udziałem influencerów zwiększają zaangażowanie, autentyczność i świadomość. Jak czytamy, marki, które publikowały płatne reklamy odnotowały wzrost świadomości o 123 proc. oraz zwiększenie skojarzeń z marką o 112 proc. (bs)