Aby przypomnieć Szwedom o powstrzymywaniu się od alkoholu podczas aktywności w wodzie, Carlsberg Sweden stworzył podwodny bar na dnie morza.
Marka przekazuje, że spożycie alkoholu w wodzie może zagrażać życiu. Nietrzeźwość osłabia zdolność do reagowania oraz koordynację, co zwiększa ryzyko poważnego wypadku. Według statystyk Szwedzkiej Agencji Transportu więcej niż co druga osoba, która ginie w wypadkach na łodziach rekreacyjnych, ma we krwi alkohol (dane z 2011-2020). Dlatego „Nie pij i pływaj” to apel do Szwedów tego lata. Ma to ostrzec przed łączeniem spożywania alkoholu z przebywaniem w wodzie.
„Jako dystrybutor napojów alkoholowych jesteśmy odpowiedzialni za to, jak nasze napoje są spożywane. Naszą ambicją w przypadku podwodnego baru jest to, że będzie on ważnym przypomnieniem, aby powstrzymać się od alkoholu na morzu, a zamiast tego wybrać bezalkoholową alternatywę” – mówi Henric Byström, Communications Manager w Carlsberg Sweden.
Pełnowymiarowy bar ma 3,5 metra szerokości i 2,5 metra wysokości i jest wyposażony w ladę barową, stołki barowe, neony, chłodziarkę do piwa i krany. (zd)