poniedziałek, 18 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościPolska promuje turystykę w duchu slow wśród Austriaków i Szwajcarów

Polska promuje turystykę w duchu slow wśród Austriaków i Szwajcarów

Trwa kampania „Poland Soul Travel”, która ma na celu promocję Polski jako kierunku turystycznego wśród Austriaków i Szwajcarów. Projekt, którego organizatorem jest Zagraniczny Ośrodek Polskiej Organizacji Turystycznej w Wiedniu, przybliża walory pięciu regionów: Kaszub, Beskidu Niskiego, Sudetów, Górnego Śląska oraz Podlasia.

Kampania nawiązuje do trendu turystyki w duchu slow. Wybrane regiony promowane są przez pokazanie przyrody, warunków sprzyjających uprawianiu sportu, historii miejsc, regionalnych dań czy pensjonatów i gospodarstw agroturystycznych. Projekt ma wesprzeć właścicieli niewielkich ośrodków wypoczynkowych, szczególnie tych zlokalizowanych we wschodniej części kraju, które ucierpiały ze względu na pandemię, kryzys ekonomiczny oraz sytuację w Ukrainie.

„Zmęczenie życiem na pełnych obrotach sprawia, że ludzie chcą odpocząć w miejscach cichych, spokojnych, pośród natury. Kampania »Poland Soul Travel« ma pokazać, że Polska również jest miejscem, w którym można się zresetować, a przy tym –  podziwiać piękno tutejszych regionów” – mówi Marcin Płachno, dyrektor ZOPOT w Wiedniu.

Kampania podkreśla przyrodnicze i kulturowe walory Beskidu Niskiego, Sudetów, Podlasia, Kaszub i Górnego Śląska. Przewodnikami po każdym z nich są gospodarze wybranych gospodarstw agroturystycznych, którzy opowiadają o swojej okolicy. W ramach projektu przygotowano też specjalne trasy zwiedzania, zawierające opisy miejsc i rekomendacje aktywności w wybranych regionach. Kampania skupia się na prezentacji mniejszych miejscowości, ale ukazuje też wybrane atrakcje w największych polskich miastach, w tym w Krakowie, Wrocławiu, Gdańsku, Warszawie i Katowicach.

Na potrzeby kampanii powstała specjalna strona internetowa polandsoultravel.com. Działania komunikacyjne realizowane są także w mediach społecznościowych – na Facebooku, Instagramie i TikToku, a także przez kampanie digitalowe. Elementem kampanii są też wizyty dziennikarzy, blogerów podróżniczych, właścicieli biur podróży oraz tour operatorów z Austrii i Szwajcarii w gospodarstwach agroturystycznych w każdym z regionów.

Pierwsza odsłona akcji rozpoczęła się w marcu 2022 roku i potrwa do końca grudnia. Planowana jest kontynuacja projektu w przyszłym roku. Wówczas do Kaszub, Beskidu Niskiego, Sudetów, Górnego Śląska i Podlasia ma dołączyć pięć kolejnych regionów, które będą promować Polskę w zachodniej Europie.

Kampanię przygotował Zagraniczny Ośrodek Polskiej Organizacji Turystycznej w Wiedniu Współautorem koncepcji i jej kuratorem jest Krzysztof Żwirski, s koordynacją projektu zajęła się Agnieszka Kiewicz. Obsługą mediów społecznościowych i działań PR zajmuje się Olive Media, a kampanię digitalową prowadzi Orange Juice. (mb)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj