Od 1 października 2022 roku nie będzie można organizować nowych lub zaplanowanych wydarzeń Live Shopping na Facebooku. Nadal będzie można korzystać z usługi Facebook Live do transmisji wydarzeń na żywo, ale nie będzie można tworzyć list odtwarzania produktów ani oznaczać produktów w filmach Facebook Live – czytamy w oświadczeniu Mety.
Funkcja została zaprojektowana dwa lata temu, aby dać twórcom i markom w interaktywny sposób sprzedawać przedmioty, połączyć się z widzami i potencjalnie zdobyć nowych klientów – przypomina techcrunch.com.
Jak informuje źródło, Facebook nie jest jedyną platformą, która chce ograniczyć zakupy na żywo, ponieważ niedawno ujawniono, że TikTok podobno porzucił plany rozszerzenia swojej inicjatywy e-commerce „TikTok Shop” na Stany Zjednoczone i dodatkowe części Europy. Techcrunch.com pisze, że The Financial Times poinformował, że plany ekspansji zostały porzucone po tym, jak influencerzy zrezygnowali z projektu w Wielkiej Brytanii. (zd)