W sierpniu 2022 roku TikTok wprowadził funkcję, dzięki której użytkownik będzie mógł dowiedzieć się, z jakiego powodu wyświetliła mu się konkretna reklama – czytamy na tiktok.com.
Sekcję „O tej reklamie” można znaleźć w menu, w prawym dolnym rogu reklamy lub po jej dłuższym przytrzymaniu. Znajdą się tam informacje o czynnikach, które sprawiły, że serwis wyświetlił użytkownikowi daną reklamę. To kolejny krok w kierunku zapewnienia większej przejrzystości reklam – wyjaśnia platforma wideo. Przykładowo, po wyświetleniu reklamy wypożyczalni samochodów będzie mógł zobaczyć informację o tym, że grupa wiekowa związana z kontem użytkownika to 25+. Reklama karmy dla zwierząt domowych może być związana z zainteresowaniami użytkownika, który ogląda dużo treści o tej tematyce.
W zakładce „O tej reklamie” użytkownicy będą mogli również uzyskać dostęp do swoich ustawień personalizacji reklam i dokonać zmian w swoich preferencjach.
Jak przekazuje TikTok, nowa funkcja jest już dostępna globalnie. Użytkownicy mogą zarządzać tym, czy prezentowane im reklamy są oparte na szacunkach dotyczących ich zainteresowań lub płci. Mają też możliwość wyłączenia poszczególnych kategorii zainteresowań, by otrzymywać mniej reklam do nich dopasowanych. W dowolnym momencie osoby korzystające z aplikacji mogą wprowadzić zmiany w tych ustawieniach, a wybrane przez nie opcje mają zastosowanie tylko do ustawień reklam użytkowników, co nie wpływa na inne usługi – czytamy. (zd)