McDonald’s, sieć restauracji szybkiej obsługi, uruchomiła inicjatywę, która wesprze hiszpańskich rolników. Projekt ma pomóc w łagodzeniu skutków pożarów, które zniszczyły wiele obszarów Hiszpanii i spowodowały znaczne szkody w obszarze uprawnym i inwentarzu.
Fast food sprzedaje „burgera, który nie istnieje”. Symbolizuje on produkty, których nie można wprowadzić na rynek, ponieważ ich składniki zostały zniszczone w wyniku suszy i pożarów. Zgodnie z koncepcją firma chce uświadamiać społeczeństwu potrzebę wspierania wsi.
Kanapka kosztuje 1 euro, a cały dochód ze sprzedaży zostanie przekazany na pomoc hiszpańskim rolnikom. Ponadto McDonald’s przekaże na ten cel darowiznę w wysokości 50 tys. euro.
Kampania ta ma również na celu zobrazowanie ludziom sytuacji, w której znaleźli się tamtejsi rolnicy i hodowcy.
Akcja jest częścią projektu Big Good, który rozpoczął się w 2020 roku w celu wsparcia hiszpańskiego sektora pierwotnego.
„Burger” będzie dostępny we wszystkich restauracjach McDonald’s w Hiszpanii od 23 sierpnia 2022 roku przez trzy tygodnie. (bs)