Globalne badanie przeprowadzone przez Ipsos pokazuje, że TikTok wyróżnia się na tle innych platform do transmisji na żywo dla marek.
Jak czytamy, użytkownicy TikToka są bardziej zainteresowani treściami live marek niż osoby, które nie korzystają z tej platformy.
Badanie wykazało, że 1 na 5 użytkowników, którzy oglądają transmisje na żywo, ogląda je na TikToku, a 62 proc. z tej grupy uczestniczy w nich codziennie. Dodatkowo 1 na 3 użytkowników nazywało TikToka platformą do łączenia się z firmami.
Serwis podkreśla, że daje to markom możliwość kontaktu ze swoimi społecznościami w czasie rzeczywistym.
Ponadto, 50 proc. użytkowników TikToka kupiło coś po obejrzeniu transmisji na żywo. Badanie wykazało także, że są oni bardziej skłonni do wszelkiego rodzaju zaangażowania niż użytkownicy innych serwisów.
Jak czytamy, wśród użytkowników TikToka istnieje 1,7 razy większe prawdopodobieństwo oglądania transmisji na żywo w celu zakupu produktów oraz dwa razy częściej wskazują oni, że transmisje są godne zaufania podczas zakupów na żywo.
Badanie wykazało, że użytkownicy najbardziej zainteresowani są poradnikami (80 proc.), prezentacją produktów (78 proc.), recenzjami (77 proc.), serią pytań i odpowiedzi (74 proc.), sprzedażą produktów (72 proc.) oraz eventami na żywo (72 proc.) Najchętniej oglądają oni twórców (77 proc.), celebrytów (72 proc) oraz ambasadorów marek (68 proc.).
TikTok zachęca i przekonuje, że transmisje na żywo to potężne narzędzie, dzięki któremu marki mogą łączyć się z odbiorcami i angażować się w swoje społeczności. (bs)
Czytaj też: TikTok wprowadza zmiany w transmisjach na żywo