W październiku 2022 roku ruszyła kampania „Równie Dobrze” Centrum Praw Kobiet. Akcja ma na celu prezentację odwróconego świata, aby obnażać kulturowe stereotypy i zachęcać ojców do korzystania z urlopów rodzicielskich.
„Spot promujący kampanię »Równie Dobrze« to gra absurdów, które mają obnażać kulturowe stereotypy krzywdzące dla matek i dla ojców, a jego celem jest ukazanie, że stereotypy rodzicielskie to przeżytek. Czas na równość w związkach i w obowiązkach: domowych i opiekuńczych. Forma nowej kampanii Centrum Praw Kobiet ma przykuć uwagę odbiorców i odbiorczyń, dać im do myślenia, bo niestety stereotypy wszyscy mamy zakorzenione w głowach, oraz zaprosić do zainteresowania się nowymi uprawnieniami dla ojców” – mówi Urszula Nowakowska, prezeska Fundacji Centrum Praw Kobiet.
Kampania nawiązuje także do nowych przepisów dotyczących urlopów rodzicielskich, które mają wejść w Polsce w życie na początku 2023 roku dzięki dyrektywie Work-Life Balance.
Głównym celem nowych przepisów jest ułatwianie rodzicom godzenie życia zawodowego i rodzinnego, zachęcanie ojców do korzystania z urlopów rodzicielskich i niwelowanie nierówności płciowych w obszarze obowiązków domowych i opiekuńczych, a także ułatwianie kobietom szybszy powrót na rynek pracy.
W spocie promującym kampanię wystąpili Hubert Urbański, Rafał Gębura, a także Krzysztof Zarzecki, Kinga Jasik, Wiktoria Gorodeckaja i Klara Bielawka. (bs)