Meta w nowej kampanii świątecznej przedstawia historie polskich małych i średnich firm oraz zachęcaja do wsparcia lokalnych twórców i rzemieślników podczas poszukiwania świątecznych prezentów.
Kampania „Dobre pomysły zasługują na odkrycie” z udziałem polskich małych i średnich firm jest trzecią odsłoną projektu, który ma na celu zwiększanie świadomości konsumenckiej Polaków i promowanie lokalnych marek.
W ramach akcji pokazana zostanie m.in. historia firmy Siostry Plotą, założonej przez Anię i Kasię, które zdecydowały się kontynuować rodzinną tradycję wikliniarstwa zapoczątkowaną przez ich dziadka. Jak same podkreślają, chcą przede wszystkim przybliżać ludziom to wymierające rzemiosło i dzielić się swoją pasją z innymi.
Meta opublikowała także raport „Holiday Insights”, który analizuje zachowania konsumenckie w okresie świąt Bożego Narodzenia. Jak wynika z badania, 68 proc. polskich respondentów przyznało, że w 2021 roku szukało pomysłów na prezenty w internecie, a 40 proc. skorzystało z platform Meta i przeglądało Instagram lub Facebook, aby znaleźć inspiracje.
51 proc. respondentów zgodziło się ze stwierdzeniem, że podczas zakupów świątecznych zwraca uwagę na aspekt ekologiczny – coraz chętniej wybierane są prezenty wyprodukowane lokalnie przez firmy, które starają się ograniczać swój negatywny wpływ na środowisko.
„Chcemy w dalszym ciągu wspierać małe i średnie przedsiębiorstwa w rozwijaniu swojego biznesu poprzez organizowanie szkoleń i udoskonalanie naszych narzędzi. W okresie świąt, kiedy każdy z nas poszukuje prezentów dla bliskich, warto postawić na lokalność i wybrać produkty tworzone z pasją i zaangażowaniem przez polskich rzemieślników” – mówi Robert Bednarski, dyrektor Mety na Europę Środkowo-Wschodnią.
W ramach kampanii Meta zaprosiła do współpracy także twórców internetowych. Na ich profilach na Instagramie będzie można znaleźć katalogi wybranych przez nich produktów i firm, o których opowiedzą. Do akcji przyłączyli się m.in. Jola Szymańska, Filet z Psa, Kasia Gandor i Sebastian Kulis.
O innych historiach lokalnych przedsiębiorstw można przeczytać na Facebooku oraz odnaleźć je na Instagramie pod hashtagiem #ZaslugujaNaOdkrycie. (bs)